Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Uplatnění konstruktivistického pojetí při realizaci výuky s konstrukční stavebnicí LEGO MINDSTORMS ve spojení s rozšiřujícím setem Tetrix education base set

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33140419" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33140419 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Uplatnění konstruktivistického pojetí při realizaci výuky s konstrukční stavebnicí LEGO MINDSTORMS ve spojení s rozšiřujícím setem Tetrix education base set

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Klíčovým konceptem současných proměn procesu vzdělávání učitelů je pedagogický konstruktivismus. Ten je součástí aktuálního pojetí humanitních věd. V pedagogice má zásadní význam právě konstruktivistické pojetí lidského poznání jako konstruování vlastního chápání světa na základě reflexe osobních zkušeností učícího se subjektu. Uplatnění konstruktivistických přístupů v procesu pregraduální přípravy učitelů odborných technických předmětů znamená utváření jejich pojetí výuky jako součásti jejich profesníidentity. Jedná se o důležitou fázi procesu utváření učitelova pojetí výuky. Příspěvek je zaměřen na uplatnění konstruktivistického přístupu v rámci procesu integrace prostředků ICT do výuky odborného technického předmětu na střední odborné škole. Uvedené problematice se Katedra technické a informační výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci systematicky věnuje.

  • Název v anglickém jazyce

    Applying constructivistic approach during teaching using lego mindstorms construction kit together with extension tetrix education base set

  • Popis výsledku anglicky

    The key concept of current changes in the process of education of teachers is pedagogical constructivism. It is a part of the present concept of humanistic science. In pedagogy the constructivist concept of human cognition plays a fundamental role, it isdesigning one's own understanding of the world based on reflecting students' personal experience. Applying constructivist approach in the process of pre-gradual preparation of teachers of specialized technical subjects means creating their concept of education as a part of their professional identity. It is an important stage of creating the teacher's concept of education. This paper focuses on applying the constructivist approach in the process of integrating ICT into teaching specialized technical subject at secondary technical school. Department of Technical and Information Education Pedagogical Faculty Palacký University in Olomouc deals with the given problems systematically.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Technika a vzdelávanie

  • ISSN

    1338-9742

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    3

  • Strana od-do

    24-26

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus