Uplatnění konstruktivistického pojetí při realizaci výuky s konstrukční stavebnicí LEGO MINDSTORMS ve spojení s rozšiřujícím setem Tetrix education base set
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33140419" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33140419 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Uplatnění konstruktivistického pojetí při realizaci výuky s konstrukční stavebnicí LEGO MINDSTORMS ve spojení s rozšiřujícím setem Tetrix education base set
Popis výsledku v původním jazyce
Klíčovým konceptem současných proměn procesu vzdělávání učitelů je pedagogický konstruktivismus. Ten je součástí aktuálního pojetí humanitních věd. V pedagogice má zásadní význam právě konstruktivistické pojetí lidského poznání jako konstruování vlastního chápání světa na základě reflexe osobních zkušeností učícího se subjektu. Uplatnění konstruktivistických přístupů v procesu pregraduální přípravy učitelů odborných technických předmětů znamená utváření jejich pojetí výuky jako součásti jejich profesníidentity. Jedná se o důležitou fázi procesu utváření učitelova pojetí výuky. Příspěvek je zaměřen na uplatnění konstruktivistického přístupu v rámci procesu integrace prostředků ICT do výuky odborného technického předmětu na střední odborné škole. Uvedené problematice se Katedra technické a informační výchovy Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci systematicky věnuje.
Název v anglickém jazyce
Applying constructivistic approach during teaching using lego mindstorms construction kit together with extension tetrix education base set
Popis výsledku anglicky
The key concept of current changes in the process of education of teachers is pedagogical constructivism. It is a part of the present concept of humanistic science. In pedagogy the constructivist concept of human cognition plays a fundamental role, it isdesigning one's own understanding of the world based on reflecting students' personal experience. Applying constructivist approach in the process of pre-gradual preparation of teachers of specialized technical subjects means creating their concept of education as a part of their professional identity. It is an important stage of creating the teacher's concept of education. This paper focuses on applying the constructivist approach in the process of integrating ICT into teaching specialized technical subject at secondary technical school. Department of Technical and Information Education Pedagogical Faculty Palacký University in Olomouc deals with the given problems systematically.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Technika a vzdelávanie
ISSN
1338-9742
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
SK - Slovenská republika
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
24-26
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—