Výzkum resilience u vybraných skupin studentů Pedagogické fakulty UP Olomouc
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33143200" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33143200 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výzkum resilience u vybraných skupin studentů Pedagogické fakulty UP Olomouc
Popis výsledku v původním jazyce
Resilience jako psychická odolnost předpokládá, že jedinec se dokáže konstruktivně vypořádat s různými, mnohdy i obtížnými životními situacemi. V textu jsou charakterizovány jednotlivé teorie resilience s přihlédnutím k dynamice a procesuálnosti celého konceptu resilience, jehož specifičnost spočívá zejména v jeho multidimenzionalitě a rovněž v jeho chápání jako určitého zastřešujícího pojmu. Text příspěvku je zaměřen na protektivní a rizikové faktory, které v průběhu života jedince výrazně ovlivňují jeho schopnost vypořádat se s různými zátěžovými situacemi. Následně je v příspěvku charakterizován jednoletý výzkumný projekt zaměřený na zkoumání resilience u studentů Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci
Název v anglickém jazyce
Resilience research in selected groups of students of faculty of education UP Olomouc
Popis výsledku anglicky
Resilience as psychological resilience assumes that an individual is able to constructively deal with different, often difficult life situations. The text is characterized by individual resilience theory taking into account the dynamics and the concept of resilience processuality whose specificity lies mainly in its multidimenzionalitě and also in his understanding as a umbrella term. Text of the paper is focused on the protective and risk factors during the life of an individual greatly affects his ability to cope with various stressful situations. Subsequently, the paper characterized by a one-year project aimed at exploring resilience in students of the Faculty of Education of Palacky University in Olomouc.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Evropské pedagogické fórum
ISBN
978-80-905243-2-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
255-260
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
3. 12. 2012
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—