Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Education of pupils with visual impairment and their quality of life

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33143202" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33143202 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2012/E-Ped_4-12.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2012/E-Ped_4-12.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Education of pupils with visual impairment and their quality of life

  • Popis výsledku v původním jazyce

    From today's perspective, the right of persons with disabilities to education is considered as standard in developed countries. Each individual can be considered a unique personality, notwithstanding persons with visual impairment. Based on their uniqueness and individuality, each personality is different with regards to their needs from the perspective of education. For persons with visual impairment, we have to consider the scope of education, opt for adequate approaches, forms, etc. Heftiness of caring for such individual is very high, furthermore the subsequent possibilities for development of such persons with respect to future job possibilities are limited. In the Czech Republic, the issue of education and especially equal approach to education is included within statutory standards. In the Czech Republic, meeting the obligation of practical compliance of legislative changes took place relatively quickly, the issue being supervision, including feedback and whether the established

  • Název v anglickém jazyce

    Education of pupils with visual impairment and their quality of life

  • Popis výsledku anglicky

    From today's perspective, the right of persons with disabilities to education is considered as standard in developed countries. Each individual can be considered a unique personality, notwithstanding persons with visual impairment. Based on their uniqueness and individuality, each personality is different with regards to their needs from the perspective of education. For persons with visual impairment, we have to consider the scope of education, opt for adequate approaches, forms, etc. Heftiness of caring for such individual is very high, furthermore the subsequent possibilities for development of such persons with respect to future job possibilities are limited. In the Czech Republic, the issue of education and especially equal approach to education is included within statutory standards. In the Czech Republic, meeting the obligation of practical compliance of legislative changes took place relatively quickly, the issue being supervision, including feedback and whether the established

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2012

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    e-Pedagogium (print)

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2012

  • Číslo periodika v rámci svazku

    4

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    9-20

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus