Pohledy na inkluzivní vzdělávání zdravotně postižených
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F12%3A33143492" target="_blank" >RIV/61989592:15410/12:33143492 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pohledy na inkluzivní vzdělávání zdravotně postižených
Popis výsledku v původním jazyce
Odborná publikace ve svých jednotlivých kapitolách rozpracovává problematiku inkluzivního vzdělávání dětí, žáků a studentů se zdravotním postižením. Uvádí historická a filozofická paradigmata, věnuje se otázce současného vzdělávání a možností do budoucnosti. Dále analyzuje inkluzi ve vysokoškolském vzdělávání, komparaci se zahraničními trendy, věnuje se profilu inkluzivního učitele a jeho role v procesu speciálněpedagogické diferenciální diagnostiky. Pojednává o transdisciplinárních modelech týmového přístupu k dětem se zrakovým a vícenásobným postižením. ICT gramotnost a kompetence žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. Zaměřuje se na inkluzivní vzdělávání v rámci rámcového vzdělávacího programu a uvádí možnosti podpory inkluze ve volnočasovém vzdělávání.
Název v anglickém jazyce
Perspectives on inclusive education of disabled
Popis výsledku anglicky
Professional publications in their respective chapters elaborates the issue of inclusive education of children, pupils and students with disabilities. Features historical and philosophical paradigms, deals with the issue of the current education and opportunities for the future. It also analyzes inclusion in higher education, comparison with international trends, deals with the profile of inclusive teacher and his role in the process of special educational differential diagnosis. It discusses the modelsof trans-team approach to children with visual and multiple disabilities. ICT literacy and skills of pupils with special educational needs. It focuses on inclusive education within the framework of the educational program and identifies ways to supportinclusion in a leisure education.
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GA406%2F09%2F0177" target="_blank" >GA406/09/0177: Kvalita života osob pečujících o člena rodiny s těžkým zdravotním postižením</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2012
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-3372-1
Počet stran knihy
106
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—