Sexuální výchova - prostor pro aplikaci aktivizačních výukových metod
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33144968" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33144968 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sexuální výchova - prostor pro aplikaci aktivizačních výukových metod
Popis výsledku v původním jazyce
Vyučovací předmět Výchova ke zdraví na druhém stupni základních škol zahrnuje širokou škálu výukových oblastí a témat. Jedním z nich je problematika reprodukčního zdraví a sexuální výchovy. Vzhledem k mnoha specifikům Výchovy ke zdraví a potažmo výchovyk sexuálně reprodukčnímu zdraví, je žádoucí volit adekvátní výukové metody. A to takové, které umožňují naplňovat kognitivní, afektivní i psychomotorické cíle výuky a působí na všechny složky osobnosti. Výukových metod byla popsána celá řada, v pedagogické praxi jsou některé používány více některé méně. Pro výchovu ke zdraví se však jako velmi vhodná jeví aplikace aktivizačních výukových metod. Jak vyplynulo z uváděného výzkumu, 88 % žáků potvrzuje, že je výuka dle aktivizačních metod bavila, byla pro ně přínosná a efektivní. 61 % žáků ocenilo na aktivizačních metodách možnost projevení vlastního názoru a 39 % pak kladně hodnotí to, že se mohli do výuky aktivně zapojit. Téměř všichni žáci také uvádějí, že aktivizační výukové metody je m
Název v anglickém jazyce
Sexual education - space for the application of activating teaching methods
Popis výsledku anglicky
The course of Health education taught in the second level of elementary school includes a wide range of teaching areas and topics. One of them is the issue of reproductive health and sexual education. With respect to many specifics of the Health education course and also sexual and reproductive health, it is desirable to select adequate teaching methods that allow the achievement of cognitive, affective and psychomotor objectives of the teaching process and affect all components of a personality. Numerous teaching methods have been described, some of them are used more in the teaching process, some of them less. For health education however, the most appropriate seems to be the application of activating teaching methods. As indicated by the above specified research, 88% of students confirmed that they enjoyed activating teaching methods and that the teaching process was beneficial and effective. 61% of students thought activating methods were good because they were allowed to express t
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
21. celostátní kongres k sexuální výchově v České republice Pardubice 2013
ISBN
978-80-905386-1-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
53-58
Název nakladatele
Kovář Petr - CAT Publishing
Místo vydání
Ostrava
Místo konání akce
Pardubice
Datum konání akce
19. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—