Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Sexuální výchova - prostor pro aplikaci aktivizačních výukových metod

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33144968" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33144968 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Sexuální výchova - prostor pro aplikaci aktivizačních výukových metod

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Vyučovací předmět Výchova ke zdraví na druhém stupni základních škol zahrnuje širokou škálu výukových oblastí a témat. Jedním z nich je problematika reprodukčního zdraví a sexuální výchovy. Vzhledem k mnoha specifikům Výchovy ke zdraví a potažmo výchovyk sexuálně reprodukčnímu zdraví, je žádoucí volit adekvátní výukové metody. A to takové, které umožňují naplňovat kognitivní, afektivní i psychomotorické cíle výuky a působí na všechny složky osobnosti. Výukových metod byla popsána celá řada, v pedagogické praxi jsou některé používány více některé méně. Pro výchovu ke zdraví se však jako velmi vhodná jeví aplikace aktivizačních výukových metod. Jak vyplynulo z uváděného výzkumu, 88 % žáků potvrzuje, že je výuka dle aktivizačních metod bavila, byla pro ně přínosná a efektivní. 61 % žáků ocenilo na aktivizačních metodách možnost projevení vlastního názoru a 39 % pak kladně hodnotí to, že se mohli do výuky aktivně zapojit. Téměř všichni žáci také uvádějí, že aktivizační výukové metody je m

  • Název v anglickém jazyce

    Sexual education - space for the application of activating teaching methods

  • Popis výsledku anglicky

    The course of Health education taught in the second level of elementary school includes a wide range of teaching areas and topics. One of them is the issue of reproductive health and sexual education. With respect to many specifics of the Health education course and also sexual and reproductive health, it is desirable to select adequate teaching methods that allow the achievement of cognitive, affective and psychomotor objectives of the teaching process and affect all components of a personality. Numerous teaching methods have been described, some of them are used more in the teaching process, some of them less. For health education however, the most appropriate seems to be the application of activating teaching methods. As indicated by the above specified research, 88% of students confirmed that they enjoyed activating teaching methods and that the teaching process was beneficial and effective. 61% of students thought activating methods were good because they were allowed to express t

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    21. celostátní kongres k sexuální výchově v České republice Pardubice 2013

  • ISBN

    978-80-905386-1-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    53-58

  • Název nakladatele

    Kovář Petr - CAT Publishing

  • Místo vydání

    Ostrava

  • Místo konání akce

    Pardubice

  • Datum konání akce

    19. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku