Uplatnění aktivizačních metod učiteli střední odborné školy - analýza vyučovací hodiny
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33145136" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33145136 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Uplatnění aktivizačních metod učiteli střední odborné školy - analýza vyučovací hodiny
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek přináší empirické výsledky týkající se výzkumného šetření vyučovacích hodin a nabízí pohledy na vyučování v jednotlivých předmětech konkrétní školy. Hlavní pozornost je zaměřena na uplatnění aktivizačních metod výuky. Analýza procesu vyučováníse zabývá obecnými didaktickými kategoriemi: výukovými metodami, organizačními formami a fázemi výuky. Zjištěné závěry slouží jako východisko pro mezipředmětové srovnání. Příspěvek se zaměřuje na součinnost pedagogické teorie a učitelské praxe s cílem přinést podněty pro výuku prostřednictvím její analytické reflexe. Jako hlavní metoda bylo použito přímé strukturované pozorování výuky. Souhrnem lze konstatovat, že výuka na konkrétní škole probíhá ve dvou odlišných rovinách. Rovina výuky všeobecně vzdělávacích předmětů, kde silně dominuje frontální organizační forma s převahou klasických výukových metod a výuka předmětů odborných, kde se objevuje využití komplexních výukových metod a jiných forem práce s žáky. Zjištěné závěry mají doporu
Název v anglickém jazyce
The application of activating teaching methods by teachers on the secondary vocational school - analysis of the lesson
Popis výsledku anglicky
The paper shows empirical results related to the investigation of the teaching lessons and gives a view on the teaching of each individual school subject in a concrete school. The main aim is focused on the using activational methods of the teaching. Theanalysis of the teaching process deals with the general didactic categories: teaching methods, organisational forms and teaching phase. The report focuses on the cooperation of the pedagogical theory and the teaching practice with the aim to bring somemotivations to the lessons. Overall, we can say that the teaching in a concrete school occur in two different ways. For the teaching of the general educational subjects dominate clasical teaching methods and for the teaching of the special subjects dominates using of the comprehensive teaching methods. The established conclusions gives recommended and evaluating character.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium (print)
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
24
Strana od-do
94-118
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—