Možnosti začleňování žáků-cizinců do vzdělávání na primární škole
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33145980" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33145980 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Možnosti začleňování žáků-cizinců do vzdělávání na primární škole
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek prezentuje návrh projektu, který byl předložen v rámci vyhlášené veřejné soutěže ve výzkumu, experimentálním vývoji a inovacích na podporu grantových projektů základního výzkumu v rámci postdoktorských projektů na rok 2014. Projekt se v souladus aktuálními trendy vzdělávací politiky ČR zabývá problematikou interkulturního vzdělávání se zaměřením na žáky-cizince na českých školách. Vzhledem ke stále rostoucímu počtu žáků-cizinců je hlavním cílem projektu reflektovat současnou situaci jejich začlenění do vzdělávání na primární škole. Součástí projektu je výzkumné šetření, které umožní nahlédnout na problematiku začleňování žáků cizinců z více úhlů pohledu a poskytnout náhled na determinanty ovlivňující proces začleňování žáků-cizinců do vzdělávání na primární škole. Výzkumné šetření ponese příznak smíšeného designu, který bude kombinovat kvantitativní a kvalitativní přístupy a bude realizován na několika úrovních. Přínos projektu k pedagogické teorii je spatřován především v r
Název v anglickém jazyce
Possibilities of inclusion of foreign pupils in education at primary school
Popis výsledku anglicky
The paper presents a project proposal that was submitted in the public tender in research, experimental development and innovation in support of grant projects of basic research in the post-doctoral projects for 2014. The project is in line with currenttrends in educational policy of the Czech Republic deals with intercultural education with a focus on foreign pupils at Czech schools. Due to the ever increasing number of foreign students is the main goal of the project is reflect the current situationof their inclusion in education at primary school. The project is a survey that will look at the issue of integration of foreign pupils from several points of view and provide insight into the determinants of the process of integration of foreign pupilsin education at primary school. The survey bear flag mixed design that will combine quantitative and qualitative approaches and will be implemented at several levels. Project's contribution to pedagogical theory is seen primarily in the r
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Efektivita vzdělávání v proměnách společnosti
ISBN
978-80-7414-601-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
443-447
Název nakladatele
Univerzita J. E. Purkyně
Místo vydání
Ústí nad Labem
Místo konání akce
Ústí nad Labem
Datum konání akce
16. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
CST - Celostátní akce
Kód UT WoS článku
—