Supervision as a prevention and support to teachers in inclusive education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146318" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146318 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15260/13:33146318
Výsledek na webu
<a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2013/e-Pedagogium_2-2013web.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2013/e-Pedagogium_2-2013web.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Supervision as a prevention and support to teachers in inclusive education
Popis výsledku v původním jazyce
The presented research was focused on the field of sentiments, attitudes and concerns of educators potentially working with pupils with impairment under inclusive/integrative settings. This study aimed at discovering whether the above stated parameters change after achieving qualification in special needs education. The results of research encompassing a period of three years aimed at describing a group of 794 educators from the point of view of development of their attitudes, opinions and concerns focused on the process of inclusion. In accordance to obtained results, the supervision as a special psychological support is badly needed.
Název v anglickém jazyce
Supervision as a prevention and support to teachers in inclusive education
Popis výsledku anglicky
The presented research was focused on the field of sentiments, attitudes and concerns of educators potentially working with pupils with impairment under inclusive/integrative settings. This study aimed at discovering whether the above stated parameters change after achieving qualification in special needs education. The results of research encompassing a period of three years aimed at describing a group of 794 educators from the point of view of development of their attitudes, opinions and concerns focused on the process of inclusion. In accordance to obtained results, the supervision as a special psychological support is badly needed.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE.2.3.20.0063" target="_blank" >EE.2.3.20.0063: Sociální determinanty zdraví u sociálně a zdravotně znevýhodněných a jiných skupin populace</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium (online)
ISSN
1213-7499
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
30-42
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—