Studying the attitude of future teachers towards inclusive education in the Republic of Kazakhstan
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585109" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585109 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://jep.upol.cz/2017/Journal-of-Exceptional-People-Volume2-Number11.pdf" target="_blank" >http://jep.upol.cz/2017/Journal-of-Exceptional-People-Volume2-Number11.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Studying the attitude of future teachers towards inclusive education in the Republic of Kazakhstan
Popis výsledku v původním jazyce
The aim of the current research is defining the attitude of future teachers to inclusive education. In total, 108 students of pedagogical specialities were recruited. In order to define the attitude «The Sentiments, Attitudes, and Concerns about Inclusive Education Revised Scale (SACIE-R)» method was used. The results of the research show the neutral attitude of the future teachers to inclusive education and need of purposeful work on their preparation for work in the conditions of inclusive education.
Název v anglickém jazyce
Studying the attitude of future teachers towards inclusive education in the Republic of Kazakhstan
Popis výsledku anglicky
The aim of the current research is defining the attitude of future teachers to inclusive education. In total, 108 students of pedagogical specialities were recruited. In order to define the attitude «The Sentiments, Attitudes, and Concerns about Inclusive Education Revised Scale (SACIE-R)» method was used. The results of the research show the neutral attitude of the future teachers to inclusive education and need of purposeful work on their preparation for work in the conditions of inclusive education.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2017
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Journal of Exceptional People
ISSN
1805-4978
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
11
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
97-105
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—