Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Studying the attitude of future teachers towards inclusive education in the Republic of Kazakhstan

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F17%3A73585109" target="_blank" >RIV/61989592:15410/17:73585109 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://jep.upol.cz/2017/Journal-of-Exceptional-People-Volume2-Number11.pdf" target="_blank" >http://jep.upol.cz/2017/Journal-of-Exceptional-People-Volume2-Number11.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Studying the attitude of future teachers towards inclusive education in the Republic of Kazakhstan

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the current research is defining the attitude of future teachers to inclusive education. In total, 108 students of pedagogical specialities were recruited. In order to define the attitude «The Sentiments, Attitudes, and Concerns about Inclusive Education Revised Scale (SACIE-R)» method was used. The results of the research show the neutral attitude of the future teachers to inclusive education and need of purposeful work on their preparation for work in the conditions of inclusive education.

  • Název v anglickém jazyce

    Studying the attitude of future teachers towards inclusive education in the Republic of Kazakhstan

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the current research is defining the attitude of future teachers to inclusive education. In total, 108 students of pedagogical specialities were recruited. In order to define the attitude «The Sentiments, Attitudes, and Concerns about Inclusive Education Revised Scale (SACIE-R)» method was used. The results of the research show the neutral attitude of the future teachers to inclusive education and need of purposeful work on their preparation for work in the conditions of inclusive education.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Exceptional People

  • ISSN

    1805-4978

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    11

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    97-105

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus