Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Possibilities and limits of supervision used in integrated education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152114" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152114 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15260/14:33152114

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.tojce.com/articles/pdf/v03i01/Potmesilova%2011-27.pdf" target="_blank" >http://www.tojce.com/articles/pdf/v03i01/Potmesilova%2011-27.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Possibilities and limits of supervision used in integrated education

  • Popis výsledku v původním jazyce

    his paper is a report of two surveys that are linked each other. Both of two studies related to teachers who work with children and pupils with special educational needs. The first part of the research focused on the field of sentiments, attitudes and concerns of educators potentially working with pupils with impairment under inclusive settings. This study was aimed at discovering whether the above stated parameters change after achieving qualification in special needs education. The results of researchencompassing a period of two years aimed at describing a group of 794 educators from the point of view of the development of their attitudes, opinions and concerns while being focused on the process of inclusion. The second part of the research lasted almost two years and was attended by a total of 325 respondents. The aim of the second part of the research was to determine the attitudes of teachers towards the possible forms of support in teaching. In accordance with the obtained resul

  • Název v anglickém jazyce

    Possibilities and limits of supervision used in integrated education

  • Popis výsledku anglicky

    his paper is a report of two surveys that are linked each other. Both of two studies related to teachers who work with children and pupils with special educational needs. The first part of the research focused on the field of sentiments, attitudes and concerns of educators potentially working with pupils with impairment under inclusive settings. This study was aimed at discovering whether the above stated parameters change after achieving qualification in special needs education. The results of researchencompassing a period of two years aimed at describing a group of 794 educators from the point of view of the development of their attitudes, opinions and concerns while being focused on the process of inclusion. The second part of the research lasted almost two years and was attended by a total of 325 respondents. The aim of the second part of the research was to determine the attitudes of teachers towards the possible forms of support in teaching. In accordance with the obtained resul

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0171" target="_blank" >EE2.3.20.0171: Posílení odborného potenciálu výzkumných týmů v oblasti podpory pohybové aktivity na Univerzitě Palackého</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)<br>S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Online Journal of Counseling and Education

  • ISSN

    2146-8192

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    3

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    TR - Turecká republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    11-27

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus