Výtvarná tvorba ve veřejném prostoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146358" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146358 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výtvarná tvorba ve veřejném prostoru
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek přibližuje aktuální stav výzkumu realizovaného v rámci projektu IGA Uvnitř a vně: Sociální a edukativní aspekty výtvarné tvorby v prostředí školy a ve veřejném prostoru. Dotazníkové šetření, jehož dílčí výsledky na tomto místě přinášíme, a terénní výzkum uskutečňovaný během výtvarně edukační práce se studenty různých typů středních škol v prostředí města se zaměřuje na problematiku rozvíjení vizuální gramotnosti. Cílem výzkumu je prostřednictvím výtvarné tvorby ve veřejném prostoru u studentůrozvíjet divácké kompetence a funkční vizuální gramotnost, definovat tematické oblasti blízké dnešním teenagerům, porovnat stav jejich vnímání současného umění ve veřejném prostoru před zahájením a po skončení projektu. Jedním z hlavních cílů současné výtvarné pedagogiky je rozvoj vizuální gramotnosti. Povědomí o tendencích v současném umění a především zážitek z vlastní tvorby mají potenciál se na něm podílet.
Název v anglickém jazyce
Art Creation in Public Space
Popis výsledku anglicky
The paper describes the current state of research conducted within the project IGA Inside and Outside: Social and Educational Aspects of Visual Art in Schools and in Public Spaces. The questionnaire survey, whose partial results are brought here, and field research carried out during the artistic educational work with students of different types of secondary schools in the city environment focuses on the issues of the development of visual literacy. The aim of the research is through the students' creation of art in public space to develop viewer skills and functional visual literacy, to define thematic area near today's teenagers and to compare their perceptions of the state of contemporary art in the public space before and after the project. One ofthe main aims of contemporary art education is the development of visual literacy. Awareness of trends in contemporary art and especially the experience of their own compositions have the potential to participate in it.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů X
ISBN
978-80-244-4322-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
11
Strana od-do
453-463
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
27. 11. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—