Uvnitř a vně: sociální a edukativní aspekty výtvarné tvorby v prostředí školy a ve veřejném prostoru
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33148850" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33148850 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Uvnitř a vně: sociální a edukativní aspekty výtvarné tvorby v prostředí školy a ve veřejném prostoru
Popis výsledku v původním jazyce
Publikace vznikla v rámci stejnojmenného projektu specifického vysokoškolského výzkumu, který probíhal od března 2013 do února 2014 na KVV PdF UP. Je tvořena pěti kapitolami, jež z různého úhlu pohledu nahlížejí na propojení pedagogiky, výtvarného uměnía nových médií. Úvodní studie, jejíž autorkou je Hana Stehlíková Babyrádová, pojednává o environmentální tvorbě v prostředí školy a ve veřejném prostoru, o proměnách cílů výtvarné výchovy v posledních dvou desetiletích a tématu socializace jedince pomocívýtvarné tvorby. Druhá kapitola přináší teoretický vhled Jany Musilové do problematiky umění ve veřejném prostoru, jeho začleňování do výuky výtvarné výchovy a prezentuje průběžné výsledky výzkumu realizovaného v rámci projektu na různých středních školách. Zaměřuje se především na komunikativní funkci výtvarné tvorby a možnosti rozvoje vizuální gramotnosti u teenagerů. Lucie Tikalová ve třetí kapitole zkoumá proces hledání identity pubescentů a adolescentů. Zamýšlí se nad různými dimen
Název v anglickém jazyce
Inside and Outside: the Social and Educational Aspects of Artistic Creation in Schools and in Public Spaces
Popis výsledku anglicky
The book was written at the Department of Art Education at the Faculty of Education at Palacký University in Olomouc as a part of a project which took place from March 2013 to February 2014. It consists of 5 chapters which analyse interconnectedness of pedagogy, fine art and new media from various angles. The first paper, by Hana Stehlíková Babyrádová, deals with environmental art at schools and in public space, with shifts in aims of art education in the last two decades, and with socialization of an individual through artistic creation. The second chapter, written by Jana Musilová, is a theoretical insight into the issue of art in public space and its integration into art education. The chapter also presents interim results of a research conducted atvarious secondary schools. The main focus is the communicative function of artistic creation and possibilities of visual literacy development in teenagers. Lucie Tikalová analyses the process of an identity search in pubescents and adole
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-4073-6
Počet stran knihy
151
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—