Value priorities in adolescents with hearing impairment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146400" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146400 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15260/13:33146400
Výsledek na webu
<a href="http://www.ejournals.eu/Psychologia-Rozwojowa/Tom-18-2013/Numer-3-2013/art/1900/" target="_blank" >http://www.ejournals.eu/Psychologia-Rozwojowa/Tom-18-2013/Numer-3-2013/art/1900/</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.4467/20843879PR.13.014.1468" target="_blank" >10.4467/20843879PR.13.014.1468</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Value priorities in adolescents with hearing impairment
Popis výsledku v původním jazyce
Hearing impairment is reflected as a barrier in terms of psychological development, and in relation to language skills and related difficulties, certain deviations can be expected in values understanding and, subsequently, in establishing a value priority. prioritization. The study presented describes the value priorities in the group of hearing impaired adolescents from Poland and the Czech Republic in comparison to hearing peers. The authors used Schwartz Portrait Values Questionnaire as a research tool. The results showed that hearing status impacts the conformity, tradition as well as achievement priorities, however other value priorities were more influenced by the impact of gender and country of living
Název v anglickém jazyce
Value priorities in adolescents with hearing impairment
Popis výsledku anglicky
Hearing impairment is reflected as a barrier in terms of psychological development, and in relation to language skills and related difficulties, certain deviations can be expected in values understanding and, subsequently, in establishing a value priority. prioritization. The study presented describes the value priorities in the group of hearing impaired adolescents from Poland and the Czech Republic in comparison to hearing peers. The authors used Schwartz Portrait Values Questionnaire as a research tool. The results showed that hearing status impacts the conformity, tradition as well as achievement priorities, however other value priorities were more influenced by the impact of gender and country of living
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AN - Psychologie
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Psychologia Rozwojowa
ISSN
1895-6297
e-ISSN
—
Svazek periodika
18
Číslo periodika v rámci svazku
3
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
23-36
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—