Ambiguous stimulus in the educational process of pupils with hearing impairment
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F15%3A33155790" target="_blank" >RIV/61989592:15410/15:33155790 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15260/15:33155790
Výsledek na webu
<a href="http://www.paidagogos.net/issues/2015/1/article.php?id=13" target="_blank" >http://www.paidagogos.net/issues/2015/1/article.php?id=13</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Ambiguous stimulus in the educational process of pupils with hearing impairment
Popis výsledku v původním jazyce
Hearing impairment has a major influence on the person with such impairment. The hearing impairment is the most frequently mentioned impact on communication skills and related skills such as working with concepts and symbols ambiguous stimuli. (Potměšil,2009; Horáková, 2012; Souralová, 2002; Potměšilová, 2014; Lamprapoulou, 2003; Marschark ,1997) One option to reduce this negative impact is usage of classifying functional processes in the educational process. One of these approaches can be art-philetics.
Název v anglickém jazyce
Ambiguous stimulus in the educational process of pupils with hearing impairment
Popis výsledku anglicky
Hearing impairment has a major influence on the person with such impairment. The hearing impairment is the most frequently mentioned impact on communication skills and related skills such as working with concepts and symbols ambiguous stimuli. (Potměšil,2009; Horáková, 2012; Souralová, 2002; Potměšilová, 2014; Lamprapoulou, 2003; Marschark ,1997) One option to reduce this negative impact is usage of classifying functional processes in the educational process. One of these approaches can be art-philetics.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2015
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paidagogos
ISSN
1213-3809
e-ISSN
—
Svazek periodika
2015
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
158-170
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—