Artefiletika a její možnosti využití u dětí se sluchovým postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15260%2F16%3A33160843" target="_blank" >RIV/61989592:15260/16:33160843 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Artefiletika a její možnosti využití u dětí se sluchovým postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Artefiletika je specifické pojetí výtvarné výchovy, umožňující spojení výtvarné výrazové hry s reflektujícím dialogem. Prostřednictvím artefiletiky tak může dojít k odhalení psychických možností a mezí jedince, k uvědomění si vlastní úlohy v lidském společenství, ale také k nalezení smyslu života s oporou v kultuře a v umění. (Slavík, 1997) Podle WHO (2014) má sluchová vada na jedince trojí možný dopad. Ve vztahu k výchovně-vzdělávacímu procesu je zásadní vliv sluchové vady na utváření komunikačních dovedností, který je označován jako funkční dopad. Uvedené spojení exprese a reflexe může být vhodnou výchovně-vzdělávací metodou právě pro děti se sluchovým postižením, která povede k žádoucímu rozvoji komunikačních dovedností. Cílem článku je ukázat možnost využití artefiletiky při rozvoji komunikačních dovedností ve výchovně-vzdělávacím procesu u dětí se sluchovým postižením.
Název v anglickém jazyce
Possibilities using of Art philetic activities with children with hearing impaired
Popis výsledku anglicky
Art philetic is one of a special type of art education, enabling connection of artistic expression with dialogue. Art philetic as specific approach offers children to realize their own role in the human community, but also to find the meaning of life with the support of culture and the arts. (Slavík, 1997) According to WHO, (2014) can be characterized three types of impact of a hearing impairment at the individual. In relation to the education process is a fundamental influence on the formation of a hearing impairment in communication skills, which is called as a major functional impact. Connection of expression and reflection may be an appropriate educational method specifically for children with hearing impairment, which will lead to the desired development of communication skills. The aim of this Article is to show the possibility of using Art philetic in the development of communication skills in the educational process for children with hearing impairments.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Paidagogos
ISSN
1213-3809
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
49-62
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—