Žákovské postoje jako faktor inkluzivního vzdělávání
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146475" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146475 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Žákovské postoje jako faktor inkluzivního vzdělávání
Popis výsledku v původním jazyce
Jako téma byla představena studie zaměřená na skupinu adolescentů - žáků středních škol maturitního a nematuritního typu studia. Předmětem zkoumání byly jejich postoje a názory na osoby s postižením. Předpoklad dobré orientace v uvedené problematice a ujasněných postojů, podpořený výsledky analýzy rámcových vzdělávacích programů se nepotvrdil. Jedním z důvodů nízké informovanosti sledovaného vzorku žáků středních škol byla absence této problematiky ve výuce. Závěr výzkumu se potvrdil také ve výsledcíchanalýzy několika školních vzdělávacích programů, které jsou veřejně přístupné a v dalším textu práce jsou uvedeny. Prezentované výsledky výzkumu ukazují na poměrně vysokou úroveň empatie a emocionálního vkladu adolescentů do pojetí osob s postižením, alevelmi nízkou informovanost o této problematice včetně dovednostní složky. Jako pozitivní faktor je však třeba podtrhnout skutečnost, že si sami uvědomují absenci vědomostí a požadují jejich zařazení do výuky. Výzkum nepotvrdil rozdíly me
Název v anglickém jazyce
Pupils' attitudes as a factor in inclusive education
Popis výsledku anglicky
The topic, which was presented a study on a group of adolescents - secondary school pupils have been investigated their attitudes and opinions of people with disabilities. Prerequisite good orientation in that issue and positions , supported by the results of the analysis framework educational programs has not been confirmed. One of the reasons for the low awareness of the sample of secondary school students was the absence of these issues in the regular teaching. Conclusion The research also confirmedthe results of the analyzes of several educational programs, which are publicly accessible, and later in the work are presented. The presented results show a relatively high level of empathy and emotional investment in adolescent conception of persons with disabilities , but very little awareness about this issue , including the skill component. As a positive factor , it is necessary to underline the fact that they themselves recognize the lack of knowledge and require their inclusion in
Klasifikace
Druh
W - Uspořádání workshopu
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Místo konání akce
Brno
Stát konání akce
CZ - Česká republika
Datum zahájení akce
—
Datum ukončení akce
—
Celkový počet účastníků
150
Počet zahraničních účastníků
0
Typ akce podle státní přísl. účastníků
CST - Celostátní akce