Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Žákovské postoje jako faktor inkluzivního vzdělávání

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146475" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146475 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Žákovské postoje jako faktor inkluzivního vzdělávání

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Jako téma byla představena studie zaměřená na skupinu adolescentů - žáků středních škol maturitního a nematuritního typu studia. Předmětem zkoumání byly jejich postoje a názory na osoby s postižením. Předpoklad dobré orientace v uvedené problematice a ujasněných postojů, podpořený výsledky analýzy rámcových vzdělávacích programů se nepotvrdil. Jedním z důvodů nízké informovanosti sledovaného vzorku žáků středních škol byla absence této problematiky ve výuce. Závěr výzkumu se potvrdil také ve výsledcíchanalýzy několika školních vzdělávacích programů, které jsou veřejně přístupné a v dalším textu práce jsou uvedeny. Prezentované výsledky výzkumu ukazují na poměrně vysokou úroveň empatie a emocionálního vkladu adolescentů do pojetí osob s postižením, alevelmi nízkou informovanost o této problematice včetně dovednostní složky. Jako pozitivní faktor je však třeba podtrhnout skutečnost, že si sami uvědomují absenci vědomostí a požadují jejich zařazení do výuky. Výzkum nepotvrdil rozdíly me

  • Název v anglickém jazyce

    Pupils' attitudes as a factor in inclusive education

  • Popis výsledku anglicky

    The topic, which was presented a study on a group of adolescents - secondary school pupils have been investigated their attitudes and opinions of people with disabilities. Prerequisite good orientation in that issue and positions , supported by the results of the analysis framework educational programs has not been confirmed. One of the reasons for the low awareness of the sample of secondary school students was the absence of these issues in the regular teaching. Conclusion The research also confirmedthe results of the analyzes of several educational programs, which are publicly accessible, and later in the work are presented. The presented results show a relatively high level of empathy and emotional investment in adolescent conception of persons with disabilities , but very little awareness about this issue , including the skill component. As a positive factor , it is necessary to underline the fact that they themselves recognize the lack of knowledge and require their inclusion in

Klasifikace

  • Druh

    W - Uspořádání workshopu

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Místo konání akce

    Brno

  • Stát konání akce

    CZ - Česká republika

  • Datum zahájení akce

  • Datum ukončení akce

  • Celkový počet účastníků

    150

  • Počet zahraničních účastníků

    0

  • Typ akce podle státní přísl. účastníků

    CST - Celostátní akce