Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Social interaction and cooperative activities: Drawing plans as a means of increasing engagement for children with ASD.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146534" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146534 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Social interaction and cooperative activities: Drawing plans as a means of increasing engagement for children with ASD.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A substantial amount of learning in schools takes place within social contexts and class-based group activities; however, social learning situations, communication and social cognition development for children with ASD can be a challenge for the childrenand their teachers. This paper explores what happens when children with ASD draw activity-plans about cooperation and play, and how ideas about collaboration with peers can be introduced and developed. Initial qualitative data from video and the children's hand drawn pictures reveal their prior experiences of working with others, however, through drawing plans about engaging in intentional social communication and cooperation activities, the children change their ideas about working together. This study finds that children's illustrations portray their concepts of play with others, communication, conflict, and humour, as well as eventually the inclusion of others in constructive activities.

  • Název v anglickém jazyce

    Social interaction and cooperative activities: Drawing plans as a means of increasing engagement for children with ASD.

  • Popis výsledku anglicky

    A substantial amount of learning in schools takes place within social contexts and class-based group activities; however, social learning situations, communication and social cognition development for children with ASD can be a challenge for the childrenand their teachers. This paper explores what happens when children with ASD draw activity-plans about cooperation and play, and how ideas about collaboration with peers can be introduced and developed. Initial qualitative data from video and the children's hand drawn pictures reveal their prior experiences of working with others, however, through drawing plans about engaging in intentional social communication and cooperation activities, the children change their ideas about working together. This study finds that children's illustrations portray their concepts of play with others, communication, conflict, and humour, as well as eventually the inclusion of others in constructive activities.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    International Journal of Whole Schooling

  • ISSN

    1710-2146

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    9

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CA - Kanada

  • Počet stran výsledku

    26

  • Strana od-do

    61-88

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus