Systém sociální péče v České republice a postoje studentů k osobám se zdravotním postižením
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146632" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146632 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Systém sociální péče v České republice a postoje studentů k osobám se zdravotním postižením
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek popisuje systém sociální péče v České republice podle zákona č. 108/2006 Sb. o sociálních službách platného od 1. 1. 2007. Dále seznamuje s výsledky srovnávacího výzkumu postojů studentů PdF UP k osobám se zdravotním postižením v roce 2006 a 2010-2011. Postoje byly měřeny pomocí sémantického diferenciálu. Sémantický diferenciál je metoda zjišťující postoje jednotlivců nebo skupin pomocí sémantických prostorů. Poloha objektu v sémantickém prostoru je daná hodnocením na řadě bipolárních škál (vnašem případě sedmibodových). Protipóly jsou nastaveny pomocí verbálních antonym. Tyto škály jsou k jednotlivým dimenzím sémantického prostoru vybrány pomocí metod faktorové analýzy. V našem výzkumu jsme pomocí faktorové analýzy modifikovali dvoudimenzionální sémantický diferenciál ATER.
Název v anglickém jazyce
Social Care System in the Czech 0epublic and Attitudes of Students for Persons with Disabilities
Popis výsledku anglicky
The paper describes the system of social care in the Czech Republic pursuant to Act No. 108/2006 Coll. Social Services valid from 1 First 2007. The article introduces the results of comparative research PdF UP student attitudes towards persons with disabilities in 2006 and 2010-2011. Attitudes were measured using a semantic differential. The semantic differential is a method of detecting positions of individuals or groups using semantic spaces. Location of object in the semantic space is given to the evaluation of a number of bipolar scales . Counterparts are set using verbal antonyms. These scales are the individual dimensions of the semantic space selected using the methods of factor analysis. In our research, we have modified the factor analysis oftwo-dimensional semantic differential ATER.
Klasifikace
Druh
O - Ostatní výsledky
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů