Sémantický diferenciál a jeho rizika při měření mezikulturních rozdílů v postojích studentů
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73578218" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73578218 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.15584/eti.2016.1.34" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.15584/eti.2016.1.34</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15584/eti.2016.1.34" target="_blank" >10.15584/eti.2016.1.34</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Sémantický diferenciál a jeho rizika při měření mezikulturních rozdílů v postojích studentů
Popis výsledku v původním jazyce
Příspěvek popisuje možná rizika a omezení, které je potřeba zvážit při provádění výzkumu mezikulturních rozdílů v postojích studentů. Na základě provedeného srovnávacího výzkumu postojů studentů Univerzity Palackého v Olomouci a Univerzity v Rzeszowě k vybraným pojmům edukační a sociální reality je poukázáno na nutnost ověřování validity a reliability měrného nástroje - dvoufaktorového sémantického diferenciálu ATER. Ukazuje se, že prosté použití jazykově ekvivalentních adjektiv v jednotlivých škálách sémantického diferenciálu, nemusí vždy splňovat požadovanou faktorovou strukturu. Výzkumná praxe tedy ukazuje na nutnost kontroly struktury škál, respektive jejich revize, pomocí faktorové analýzy.
Název v anglickém jazyce
Semantic differential and its risks in the measurement of intercultural differences in the attitudes of students
Popis výsledku anglicky
The paper describes possible risks and limitations that need to be considered in researching intercultural differences in the attitudes of students. According to a comparative research study focusing on the attitudes of students of Palacký University in Olomouc and the University of Rzeszow to selected concepts of educational and social reality, the paper emphasises a necessity to verify the validity and reliability of the measuring tool - two-factor ATER semantic differential. It appears that mere use of linguistically equivalent adjectives in various scales of the semantic differential might not meet the required factor structure. Research emphasises a need to review the structure of the scales using a factor analysis.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Edukacja-Technika-Informatyka
ISSN
2080-9069
e-ISSN
—
Svazek periodika
2016
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
PL - Polská republika
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
243-248
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—