Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

The Application of a Factor Analysis to Verify the Factor Structure of Modified Semantic Differentials for Measuring Students' Attitudes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33150023" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33150023 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B11" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B11</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014B11" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2014B11</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    The Application of a Factor Analysis to Verify the Factor Structure of Modified Semantic Differentials for Measuring Students' Attitudes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper describes the use of a factor analysis to verify the factor structure of the semantic differential for measuring university students' attitudes in various sociocultural environments. Specifically, the study focuses on the attitudes of studentsfrom Palacký University, Olomouc and students from the University of Rzeszow towards concepts related to their pre-graduate teacher training. The semantic differential method is a relatively frequent method used to measure attitudes in the Czech Republic and abroad in, among other things, the area of education from the educational and psychological perspectives. It is obvious, however, that ready-made semantic differential scales are not always adequately transferrable into different sociocultural environments. This can cause major discrepancies in comparing the attitudes of culturally different groups of respondents using the same measuring tool. In this paper, an explorative factor analysis is used to optimize the ATER two-factor sem

  • Název v anglickém jazyce

    The Application of a Factor Analysis to Verify the Factor Structure of Modified Semantic Differentials for Measuring Students' Attitudes

  • Popis výsledku anglicky

    This paper describes the use of a factor analysis to verify the factor structure of the semantic differential for measuring university students' attitudes in various sociocultural environments. Specifically, the study focuses on the attitudes of studentsfrom Palacký University, Olomouc and students from the University of Rzeszow towards concepts related to their pre-graduate teacher training. The semantic differential method is a relatively frequent method used to measure attitudes in the Czech Republic and abroad in, among other things, the area of education from the educational and psychological perspectives. It is obvious, however, that ready-made semantic differential scales are not always adequately transferrable into different sociocultural environments. This can cause major discrepancies in comparing the attitudes of culturally different groups of respondents using the same measuring tool. In this paper, an explorative factor analysis is used to optimize the ATER two-factor sem

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.20.0166" target="_blank" >EE2.3.20.0166: Centrum teorie vzdělávání přírodovědných oborů</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Psychology & Psychiatry, Sociology & Healthcare, Education. Conference Proceedings. Volume III

  • ISBN

    978-619-7105-22-3

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    12

  • Strana od-do

    429-440

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena, Bulgaria

  • Datum konání akce

    3. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku