Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Semantic Differential and its Risks in the Measurement of Students' Attitudes

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F16%3A73577069" target="_blank" >RIV/61989592:15410/16:73577069 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816001804" target="_blank" >http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877042816001804</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2016.02.155" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2016.02.155</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Semantic Differential and its Risks in the Measurement of Students' Attitudes

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The paper describes possible risks and limitations that need to be considered in performing research of intercultural differences in the attitudes of students. This comparative research study of students' attitudes was performed at Palacký University in Olomouc (Czech Republic), University of Rzeszow (Poland) and Constantine the Philosopher University in Nitra (Slovakia), and concerned selected concepts of educational and social reality and lifestyle. The results pointed to a necessity to verify the validity and reliability of the measuring instrument - the ATER two-factor semantic differential. It appears that mere use of linguistically equivalent adjectives in various scales of the semantic differential might not always meet the required factor structure. Research emphasises a requirement to review the structure of the scales using a factor analysis. The results of the comparative research further indicate that various concepts were perceived differently by Czech Polish and Slovak university students.

  • Název v anglickém jazyce

    Semantic Differential and its Risks in the Measurement of Students' Attitudes

  • Popis výsledku anglicky

    The paper describes possible risks and limitations that need to be considered in performing research of intercultural differences in the attitudes of students. This comparative research study of students' attitudes was performed at Palacký University in Olomouc (Czech Republic), University of Rzeszow (Poland) and Constantine the Philosopher University in Nitra (Slovakia), and concerned selected concepts of educational and social reality and lifestyle. The results pointed to a necessity to verify the validity and reliability of the measuring instrument - the ATER two-factor semantic differential. It appears that mere use of linguistically equivalent adjectives in various scales of the semantic differential might not always meet the required factor structure. Research emphasises a requirement to review the structure of the scales using a factor analysis. The results of the comparative research further indicate that various concepts were perceived differently by Czech Polish and Slovak university students.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2016

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Procedia - Social and Behavioral Sciences

  • ISBN

  • ISSN

    1877-0428

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    820-829

  • Název nakladatele

    Elsevier (NL)

  • Místo vydání

    Amsterdam

  • Místo konání akce

    Istanbul, Turkey

  • Datum konání akce

    13. 10. 2015

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku