Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

When children with ASD are part of the learning community: Practical implications for class practice in three international schools in Hong Kong.

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146722" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146722 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    When children with ASD are part of the learning community: Practical implications for class practice in three international schools in Hong Kong.

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Since the Salamanca Statement (UNESCO, 1994), there has been a global rise in the numbers of children and young people with special educational needs, including those with Autism Spectrum Disorder (ASD), attending regular schools. The inclusion of children with ASD into regular classrooms has been mooted the most challenging for teachers. A wealth of research has investigated inclusive practices in the West. Little is known, however, about inclusive practices in Hong Kong schools for learners with ASD.This article, therefore, reports the results of a mixed methods study that focuses on enhancing social communication and interaction for learners with ASD. Extant inclusive class practices and opportunities for social interaction and communication for children with ASD in regular schools in Hong Kong, are identified and practical implications for class practice are discussed.

  • Název v anglickém jazyce

    When children with ASD are part of the learning community: Practical implications for class practice in three international schools in Hong Kong.

  • Popis výsledku anglicky

    Since the Salamanca Statement (UNESCO, 1994), there has been a global rise in the numbers of children and young people with special educational needs, including those with Autism Spectrum Disorder (ASD), attending regular schools. The inclusion of children with ASD into regular classrooms has been mooted the most challenging for teachers. A wealth of research has investigated inclusive practices in the West. Little is known, however, about inclusive practices in Hong Kong schools for learners with ASD.This article, therefore, reports the results of a mixed methods study that focuses on enhancing social communication and interaction for learners with ASD. Extant inclusive class practices and opportunities for social interaction and communication for children with ASD in regular schools in Hong Kong, are identified and practical implications for class practice are discussed.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Asian Journal of Inclusive Education

  • ISSN

    2307-1087

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    PK - Pákistánská islámská republika

  • Počet stran výsledku

    17

  • Strana od-do

    31-47

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus