Přesah kvality porozumění řeči do výuky matematiky u dívky se specificky narušeným vývojem řeči
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146791" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146791 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2014/sborn%C3%ADk%202013.pdf" target="_blank" >http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2014/sborn%C3%ADk%202013.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Přesah kvality porozumění řeči do výuky matematiky u dívky se specificky narušeným vývojem řeči
Popis výsledku v původním jazyce
Tématem příspěvku je problematika kvality porozumění řeči u dívky se specificky narušeným vývojem řeči. Je akcentován přesah nedostatků v porozumění řeči do oblasti řešení matematických slovních úloh. Obtíže v porozumění řeči představují výraznou, avšakmnohdy skrytou a přetrvávající obtíž ve vzdělávání žáků se specificky narušeným vývojem řeči. Příspěvek je zaměřen na vybrané oblasti jazykového vývoje dívky se specificky narušeným vývojem řeči. Reflektována je problematika sluchové analýzy a syntézy hláskové struktury slova, jazykového citu a porozumění slovním úlohám v matematice. Cílem šetření bylo vyšetřit sluchovou analýzu a syntézu hláskové struktury slova a jazykový cit s odstupem dvou let a porovnat vývoj v uvedených jazykových oblastech u dívky se specificky narušeným vývojem řeči, a také zjistit aktuální úroveň řešení matematických slovních příkladů.
Název v anglickém jazyce
The Impact of Quality of Speech Understanding on Teaching of Mathematics of the Girl with Specific Language Impairment
Popis výsledku anglicky
The topic of the article is the issue of quality of speech understanding of a girl with specific language impairment. The impact of difficulties in speech understanding on solving verbal mathematical exercises is refered. Difficulties in speech understanding represent a significant, but often hidden and persistent difficulty in teaching pupils with specific language impairment. This paper is focused on selected areas of language development of a girl with specific language impairement. The issue of auditory analysis and synthesis phonetic structure of words, linguistic competence and understanding verbal mathematical exercises is reflected in this paper as well. The goal of the research was to examine auditory analysis and synthesis and linguistic competence of the girl, to compare the development in these language areas during two years and to determine the current level of solving verbal mathematical exercises.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové trendy výzkumu ve speciální pedagogice
ISBN
978-80-244-3823-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
43-55
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
7. 3. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—