Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Přesah kvality porozumění řeči do výuky matematiky u dívky se specificky narušeným vývojem řeči

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146791" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146791 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2014/sborn%C3%ADk%202013.pdf" target="_blank" >http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2014/sborn%C3%ADk%202013.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Přesah kvality porozumění řeči do výuky matematiky u dívky se specificky narušeným vývojem řeči

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tématem příspěvku je problematika kvality porozumění řeči u dívky se specificky narušeným vývojem řeči. Je akcentován přesah nedostatků v porozumění řeči do oblasti řešení matematických slovních úloh. Obtíže v porozumění řeči představují výraznou, avšakmnohdy skrytou a přetrvávající obtíž ve vzdělávání žáků se specificky narušeným vývojem řeči. Příspěvek je zaměřen na vybrané oblasti jazykového vývoje dívky se specificky narušeným vývojem řeči. Reflektována je problematika sluchové analýzy a syntézy hláskové struktury slova, jazykového citu a porozumění slovním úlohám v matematice. Cílem šetření bylo vyšetřit sluchovou analýzu a syntézu hláskové struktury slova a jazykový cit s odstupem dvou let a porovnat vývoj v uvedených jazykových oblastech u dívky se specificky narušeným vývojem řeči, a také zjistit aktuální úroveň řešení matematických slovních příkladů.

  • Název v anglickém jazyce

    The Impact of Quality of Speech Understanding on Teaching of Mathematics of the Girl with Specific Language Impairment

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of the article is the issue of quality of speech understanding of a girl with specific language impairment. The impact of difficulties in speech understanding on solving verbal mathematical exercises is refered. Difficulties in speech understanding represent a significant, but often hidden and persistent difficulty in teaching pupils with specific language impairment. This paper is focused on selected areas of language development of a girl with specific language impairement. The issue of auditory analysis and synthesis phonetic structure of words, linguistic competence and understanding verbal mathematical exercises is reflected in this paper as well. The goal of the research was to examine auditory analysis and synthesis and linguistic competence of the girl, to compare the development in these language areas during two years and to determine the current level of solving verbal mathematical exercises.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Nové trendy výzkumu ve speciální pedagogice

  • ISBN

    978-80-244-3823-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    13

  • Strana od-do

    43-55

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    7. 3. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku