Participace ve výtvarné výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146994" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146994 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=5&clanek=26" target="_blank" >http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=5&clanek=26</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Participace ve výtvarné výchově
Popis výsledku v původním jazyce
Článek si klade za cíl přispět do debaty na téma participace ve výtvarné výchově, které bylo řešeno na Spolkovém kongresu výtvarné pedagogiky BUKO 12 v Drážďanech v Německu ve dnech 19. - 12. října 2012. Text ukazuje, jak byla na kongresu tvůrčím a participativním způsobem prezentována vybraná témata české výtvarné pedagogiky, která byla diskutována na českých odborných fórech. Instalace na prostoru 1m2 s názvem So nah, so fern byla vytvořena s cílem otevřít diskusi o rozdílech a přesazích řešených témat obou národů - Čechů a Němců. Článek se dále zabývá pozicí participativních přístupů v české výtvarné edukaci a významem pojmu participace v kontextu české pedagogiky. Podrobněji se věnuje zapojení performativních prvků do výuky výtvarné výchovy s přesahy do muzejní a galerijní pedagogiky. V závěru jmenuje hlavní přínosy participativního přístupu v edukačním procesu.
Název v anglickém jazyce
Participation in Art Education
Popis výsledku anglicky
The paper's main objective is to contribute to the discourse on participation in Art Education, which was dealt with at the Bundeskongress der Kunspädagogik BUKO 12 held in Dresden, Germany from the 19th to the 21st of October, 2012. It shows the creative and participatory way with which the selected topics from Czech Art Education have been presented in a space of 1m2 and which have been discussed at Czech expert forums with the objective to open up a discussion on the differences and similarities of the current issues of the Czech and German nations. The paper also deals with the position of participatory approaches in Czech art teaching, as well as with the meaning of the concept of participation in the context of Czech education. In greater detail,it examines the implementation of performative elements in art lessons extending to museum and gallery education. Lastly, this paper lists the main contributions of participatory approach in teaching process.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Kultura, umění a výchova
ISSN
2336-1824
e-ISSN
—
Svazek periodika
1
Číslo periodika v rámci svazku
2 / 2013
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
"Nestránkováno"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—