Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Participace ve výtvarné výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33146994" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33146994 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=5&clanek=26" target="_blank" >http://www.kuv.upol.cz/index.php?seo_url=aktualni-cislo&casopis=5&clanek=26</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Participace ve výtvarné výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Článek si klade za cíl přispět do debaty na téma participace ve výtvarné výchově, které bylo řešeno na Spolkovém kongresu výtvarné pedagogiky BUKO 12 v Drážďanech v Německu ve dnech 19. - 12. října 2012. Text ukazuje, jak byla na kongresu tvůrčím a participativním způsobem prezentována vybraná témata české výtvarné pedagogiky, která byla diskutována na českých odborných fórech. Instalace na prostoru 1m2 s názvem So nah, so fern byla vytvořena s cílem otevřít diskusi o rozdílech a přesazích řešených témat obou národů - Čechů a Němců. Článek se dále zabývá pozicí participativních přístupů v české výtvarné edukaci a významem pojmu participace v kontextu české pedagogiky. Podrobněji se věnuje zapojení performativních prvků do výuky výtvarné výchovy s přesahy do muzejní a galerijní pedagogiky. V závěru jmenuje hlavní přínosy participativního přístupu v edukačním procesu.

  • Název v anglickém jazyce

    Participation in Art Education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper's main objective is to contribute to the discourse on participation in Art Education, which was dealt with at the Bundeskongress der Kunspädagogik BUKO 12 held in Dresden, Germany from the 19th to the 21st of October, 2012. It shows the creative and participatory way with which the selected topics from Czech Art Education have been presented in a space of 1m2 and which have been discussed at Czech expert forums with the objective to open up a discussion on the differences and similarities of the current issues of the Czech and German nations. The paper also deals with the position of participatory approaches in Czech art teaching, as well as with the meaning of the concept of participation in the context of Czech education. In greater detail,it examines the implementation of performative elements in art lessons extending to museum and gallery education. Lastly, this paper lists the main contributions of participatory approach in teaching process.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Kultura, umění a výchova

  • ISSN

    2336-1824

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    1

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2 / 2013

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    5

  • Strana od-do

    "Nestránkováno"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus