Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reconciling the Other: Travelling objects & collaborative teaching

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10416130" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10416130 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=92BeW6mdGY" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=92BeW6mdGY</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Reconciling the Other: Travelling objects & collaborative teaching

  • Popis výsledku v původním jazyce

    A collaborative art education project accomplished in Japan and the Czech Republic focused on the enculturation processes experienced by two teachers and their students, how immersion in visual arts can contribute to cultural understanding and the reconciliation of two pedagogical approaches of art. This project also addressed this reconciliation with the unknowable &apos;Other&apos; through the creation of artworks, &apos;travelling objects&apos; and collaborative teaching. Outcomes include similarities of objects from both countries and two divergent pedagogical approaches and suggest that participants strived to reconcile the Other, thus creating spatial and relational intermediate space dealing with those objects and communicating together.

  • Název v anglickém jazyce

    Reconciling the Other: Travelling objects & collaborative teaching

  • Popis výsledku anglicky

    A collaborative art education project accomplished in Japan and the Czech Republic focused on the enculturation processes experienced by two teachers and their students, how immersion in visual arts can contribute to cultural understanding and the reconciliation of two pedagogical approaches of art. This project also addressed this reconciliation with the unknowable &apos;Other&apos; through the creation of artworks, &apos;travelling objects&apos; and collaborative teaching. Outcomes include similarities of objects from both countries and two divergent pedagogical approaches and suggest that participants strived to reconcile the Other, thus creating spatial and relational intermediate space dealing with those objects and communicating together.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    R - Projekt Ramcoveho programu EK

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2022

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    The Journal of Elementary Education

  • ISSN

    1855-4431

  • e-ISSN

    2350-4803

  • Svazek periodika

    15

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    SI - Slovinská republika

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    1-16

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus

    2-s2.0-85130352632