Reconciling the Other: Travelling objects & collaborative teaching
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F00216208%3A11410%2F22%3A10416130" target="_blank" >RIV/00216208:11410/22:10416130 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=92BeW6mdGY" target="_blank" >https://verso.is.cuni.cz/pub/verso.fpl?fname=obd_publikace_handle&handle=92BeW6mdGY</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Reconciling the Other: Travelling objects & collaborative teaching
Popis výsledku v původním jazyce
A collaborative art education project accomplished in Japan and the Czech Republic focused on the enculturation processes experienced by two teachers and their students, how immersion in visual arts can contribute to cultural understanding and the reconciliation of two pedagogical approaches of art. This project also addressed this reconciliation with the unknowable 'Other' through the creation of artworks, 'travelling objects' and collaborative teaching. Outcomes include similarities of objects from both countries and two divergent pedagogical approaches and suggest that participants strived to reconcile the Other, thus creating spatial and relational intermediate space dealing with those objects and communicating together.
Název v anglickém jazyce
Reconciling the Other: Travelling objects & collaborative teaching
Popis výsledku anglicky
A collaborative art education project accomplished in Japan and the Czech Republic focused on the enculturation processes experienced by two teachers and their students, how immersion in visual arts can contribute to cultural understanding and the reconciliation of two pedagogical approaches of art. This project also addressed this reconciliation with the unknowable 'Other' through the creation of artworks, 'travelling objects' and collaborative teaching. Outcomes include similarities of objects from both countries and two divergent pedagogical approaches and suggest that participants strived to reconcile the Other, thus creating spatial and relational intermediate space dealing with those objects and communicating together.
Klasifikace
Druh
J<sub>SC</sub> - Článek v periodiku v databázi SCOPUS
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
R - Projekt Ramcoveho programu EK
Ostatní
Rok uplatnění
2022
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
The Journal of Elementary Education
ISSN
1855-4431
e-ISSN
2350-4803
Svazek periodika
15
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
SI - Slovinská republika
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
1-16
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
2-s2.0-85130352632