Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Reading literacy and comprehension of text of a pupil at the primary school

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33147005" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33147005 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Čitateľská gramotnosť a porozumenie textu u žiaka primárnej školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Príspevok venujeme problematike čitateľskej gramotnosti v primárnom vzdelávaní. V súvislosti s čitateľskou gramotnosťou svoju pozornosť sústreďujeme na oblasť porozumenia textu, vzťah jazykových a kognitívnych procesov nevyhnutných pri recepcii textu. Vrámci teoretických východísk sa opierame o základné postuláty kognitívnej lingvistiky, o teórie porozumenia textu a o teórie rečového, kognitívneho a metakognitívneho vývinu dieťaťa. V závere ponúkame praktickú ukážku zameranú na rozvíjanie porozumenia vecného textu.

  • Název v anglickém jazyce

    Reading literacy and comprehension of text of a pupil at the primary school

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the issue of Reading Literacy in primary education. In the context of Reading Literacy we focus on text comprehension and relation between linguistic processes and cognitive processes which are inevitable in text perception. Within the framework of theoretical basis we rely on the basic postulates of Cognitive Linguistics, Theory of Text Comprehension and Theory of speech, cognitive a meta-cognitive development of a child. At the end of the article we offer an illustration from ourresearch.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Jazyk - literatura - komunikace

  • ISSN

    1805-689X

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2013

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    "Nestránkováno"

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus