Reading literacy and comprehension of text of a pupil at the primary school
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33147005" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33147005 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Čitateľská gramotnosť a porozumenie textu u žiaka primárnej školy
Popis výsledku v původním jazyce
Príspevok venujeme problematike čitateľskej gramotnosti v primárnom vzdelávaní. V súvislosti s čitateľskou gramotnosťou svoju pozornosť sústreďujeme na oblasť porozumenia textu, vzťah jazykových a kognitívnych procesov nevyhnutných pri recepcii textu. Vrámci teoretických východísk sa opierame o základné postuláty kognitívnej lingvistiky, o teórie porozumenia textu a o teórie rečového, kognitívneho a metakognitívneho vývinu dieťaťa. V závere ponúkame praktickú ukážku zameranú na rozvíjanie porozumenia vecného textu.
Název v anglickém jazyce
Reading literacy and comprehension of text of a pupil at the primary school
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the issue of Reading Literacy in primary education. In the context of Reading Literacy we focus on text comprehension and relation between linguistic processes and cognitive processes which are inevitable in text perception. Within the framework of theoretical basis we rely on the basic postulates of Cognitive Linguistics, Theory of Text Comprehension and Theory of speech, cognitive a meta-cognitive development of a child. At the end of the article we offer an illustration from ourresearch.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Jazyk - literatura - komunikace
ISSN
1805-689X
e-ISSN
—
Svazek periodika
2013
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
"Nestránkováno"
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—