Developing of Reading Literacy at the Primary Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151576" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151576 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Rozvíjanie čitateľskej gramotnosti v primárnej edukácii
Popis výsledku v původním jazyce
Príspevok je venovaný problematike rozvíjania čitateľskej gramotnosti u žiakov na 1. stupni základnej školy. Konkrétne sa zameriavame na oblasť procesu porozumenia vecného textu, bližšie popisujeme na akých úrovniach porozumenie textu prebieha a aký je vzťah jazykových a kognitívnych procesov pri recepcii textu. V príspevku poukazujeme na nevyhnutnosť kognitívnych funkcií pri recipovaní textu a ich odraz v jednotlivých úrovniach porozumenia textu. Na základe toho ponúkame nový prístup, ktorý vychádza zpredpokladu, že ak stimulujeme kognitívne funkcie a ak dávame do vzťahu jazykové a kognitívne procesy, tak efektívnejšie pôsobíme na schopnosť žiaka porozumieť textu na jednotlivých úrovniach.
Název v anglickém jazyce
Developing of Reading Literacy at the Primary Education
Popis výsledku anglicky
The paper deals with the theme of developing of Reading Literacy of students at the primary school. In the context of Reading Literacy we focus on factual text comprehension, we refer to Levels of text Comprehension and point out on the relation betweenthe cognitive and language functions in the process of text comprehension via cognitive functions stimulation. We highlight the necessity of cognitive functions in text reception and their reflection in individual levels of text comprehension. Based on this, we present a new approach, which assumes that cognitive functions stimulation, along with understanding the relationship between language and cognitive processes, effectively influences student's ability to comprehend the text on various levels.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0004" target="_blank" >EE2.3.30.0004: Podpora vytváření excelentních výzkumných týmů a intersektorální mobility na Univerzitě Palackého v Olomouci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Sapere Aude 2014. PEDAGOGIKA, PSYCHOLOGIE A DNEŠNÍ SPOLEČNOST. Vol. IV
ISBN
978-80-87952-03-0
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
140-147
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
24. 3. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—