Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Developing of Reading Literacy at the Primary Education

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151576" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151576 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    slovinština

  • Název v původním jazyce

    Rozvíjanie čitateľskej gramotnosti v primárnej edukácii

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Príspevok je venovaný problematike rozvíjania čitateľskej gramotnosti u žiakov na 1. stupni základnej školy. Konkrétne sa zameriavame na oblasť procesu porozumenia vecného textu, bližšie popisujeme na akých úrovniach porozumenie textu prebieha a aký je vzťah jazykových a kognitívnych procesov pri recepcii textu. V príspevku poukazujeme na nevyhnutnosť kognitívnych funkcií pri recipovaní textu a ich odraz v jednotlivých úrovniach porozumenia textu. Na základe toho ponúkame nový prístup, ktorý vychádza zpredpokladu, že ak stimulujeme kognitívne funkcie a ak dávame do vzťahu jazykové a kognitívne procesy, tak efektívnejšie pôsobíme na schopnosť žiaka porozumieť textu na jednotlivých úrovniach.

  • Název v anglickém jazyce

    Developing of Reading Literacy at the Primary Education

  • Popis výsledku anglicky

    The paper deals with the theme of developing of Reading Literacy of students at the primary school. In the context of Reading Literacy we focus on factual text comprehension, we refer to Levels of text Comprehension and point out on the relation betweenthe cognitive and language functions in the process of text comprehension via cognitive functions stimulation. We highlight the necessity of cognitive functions in text reception and their reflection in individual levels of text comprehension. Based on this, we present a new approach, which assumes that cognitive functions stimulation, along with understanding the relationship between language and cognitive processes, effectively influences student's ability to comprehend the text on various levels.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

    <a href="/cs/project/EE2.3.30.0004" target="_blank" >EE2.3.30.0004: Podpora vytváření excelentních výzkumných týmů a intersektorální mobility na Univerzitě Palackého v Olomouci</a><br>

  • Návaznosti

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Sapere Aude 2014. PEDAGOGIKA, PSYCHOLOGIE A DNEŠNÍ SPOLEČNOST. Vol. IV

  • ISBN

    978-80-87952-03-0

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    140-147

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    24. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku