Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Syntactic Complexity in Advanced Students' Writing

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33147010" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33147010 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Syntactic Complexity in Advanced Students' Writing

  • Popis výsledku v původním jazyce

    According to the Common European Framework of Reference for Languages, the expansion of grammatical competence, whose components also include complex syntactic structures, become of increasing importance at higher levels of foreign language proficiency.Advanced students of English are expected to demonstrate efficient control of complex structures with clear and logical clause relations, to write smoothly flowing, well-structured texts. Our students' writing, however, often does not fully manifest these qualities; students tend to use rather simple structures with a strong preference for coordinated clauses and finite verb forms. In our pilot study we analysed essays written by final year students of our bachelor English study programme and compared them with essays written by native speakers with the aim to indicate aspects of syntax in which additional teaching and practice could help our advanced learners to broaden and fine-tune their repertory of actively used syntactic structure

  • Název v anglickém jazyce

    Syntactic Complexity in Advanced Students' Writing

  • Popis výsledku anglicky

    According to the Common European Framework of Reference for Languages, the expansion of grammatical competence, whose components also include complex syntactic structures, become of increasing importance at higher levels of foreign language proficiency.Advanced students of English are expected to demonstrate efficient control of complex structures with clear and logical clause relations, to write smoothly flowing, well-structured texts. Our students' writing, however, often does not fully manifest these qualities; students tend to use rather simple structures with a strong preference for coordinated clauses and finite verb forms. In our pilot study we analysed essays written by final year students of our bachelor English study programme and compared them with essays written by native speakers with the aim to indicate aspects of syntax in which additional teaching and practice could help our advanced learners to broaden and fine-tune their repertory of actively used syntactic structure

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AI - Jazykověda

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Journal of Interdisciplinary Philology

  • ISSN

    1338-0591

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1-2

  • Stát vydavatele periodika

    SK - Slovenská republika

  • Počet stran výsledku

    8

  • Strana od-do

    45-52

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus