Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Syntactic complexity in EFL student writing: a learner corpus

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F46747885%3A24510%2F13%3A%230000977" target="_blank" >RIV/46747885:24510/13:#0000977 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Syntactic complexity in EFL student writing: a learner corpus

  • Popis výsledku v původním jazyce

    This paper investigates the development of syntactic complexity in students? (n=18) written discourse using a learner corpus in the context of a blended course of English whose target level was the CEFR A2 level. In this theory-driven descriptive case study, student texts written in specially devised online discussion tasks were used as a basis for compiling a small-scale learner corpus. By comparing three measures of syntactic complexity (coordination, subordination and clause length), the developmentof student interlanguage was described. At the end of the course, students used less coordination, more subordination and longer clauses, which indicates the development of syntactic complexity. The study confirms that social cognitive theories can be used in the teaching of writing,and offers a methodological framework for compiling and annotating learner corpora from computer-mediated discussions at lower proficiency levels.

  • Název v anglickém jazyce

    Syntactic complexity in EFL student writing: a learner corpus

  • Popis výsledku anglicky

    This paper investigates the development of syntactic complexity in students? (n=18) written discourse using a learner corpus in the context of a blended course of English whose target level was the CEFR A2 level. In this theory-driven descriptive case study, student texts written in specially devised online discussion tasks were used as a basis for compiling a small-scale learner corpus. By comparing three measures of syntactic complexity (coordination, subordination and clause length), the developmentof student interlanguage was described. At the end of the course, students used less coordination, more subordination and longer clauses, which indicates the development of syntactic complexity. The study confirms that social cognitive theories can be used in the teaching of writing,and offers a methodological framework for compiling and annotating learner corpora from computer-mediated discussions at lower proficiency levels.

Klasifikace

  • Druh

    C - Kapitola v odborné knize

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2013

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název knihy nebo sborníku

    English for Academic Purposes: Practical and Theoretical Approaches

  • ISBN

    9783954045822

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    57-70

  • Počet stran knihy

    210

  • Název nakladatele

    Cuvillier Verlag

  • Místo vydání

    Göttingen

  • Kód UT WoS kapitoly