Teorie informací jako teoretický konstrukt i praktický fenomén ve speciální pedagogice
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33147135" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33147135 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2014/sborn%C3%ADk%202013.pdf" target="_blank" >http://www.contexo.cz/files/other/filemanager/Files/PedSpec2014/sborn%C3%ADk%202013.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Teorie informací jako teoretický konstrukt i praktický fenomén ve speciální pedagogice
Popis výsledku v původním jazyce
We have two main thematic interpretations of the theory of information. "Information theory" is a technology trend which is important in the sphere of special education. On the other hand we can mention the holistic concept of a human being. The professional attitudes to people with disability are marked by the holistic concept. But the development of the technology is not contradictory to a holistic concept of the individual. For example, we consider the development of the personality of a person withmild mental disability by using the computer and other technical tools for the biopsychological and spiritual development.
Název v anglickém jazyce
Information Theory as a Theoretical Construct and a Practical Phenomenon in Special Education
Popis výsledku anglicky
We have two main thematic interpretations of the theory of information. "Information theory" is a technology trend which is important in the sphere of special education. On the other hand we can mention the holistic concept of a human being. The professional attitudes to people with disability are marked by the holistic concept. But the development of the technology is not contradictory to a holistic concept of the individual. For example, we consider the development of the personality of a person withmild mental disability by using the computer and other technical tools for the biopsychological and spiritual development.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Nové trendy výzkumu ve speciální pedagogice
ISBN
978-80-244-3823-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
3
Strana od-do
328-330
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
7. 3. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—