Představení projetu: Diagnostická kompetence předškolních pedagogů jako prostředek intervence odkladů školní docházky
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F13%3A33147214" target="_blank" >RIV/61989592:15410/13:33147214 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Představení projetu: Diagnostická kompetence předškolních pedagogů jako prostředek intervence odkladů školní docházky
Popis výsledku v původním jazyce
Zahájení povinné školní docházky představuje klíčové období v životě dítěte. Dítě se dostává do zcela nových rolí, s nimiž souvisí nové situace a úkoly. Má-li dítě roli školáka zvládnout bez větších problémů, je třeba, aby bylo na školu připravené. V posledním desetiletí se stále setkáváme s vysokou četností odkladů povinné školní docházky, tím se dostává daná problematika nejenom do pozornosti odborníků, ale i Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy České republiky. Předkladatelé projektu přímo navazují na výsledky výzkumu realizovaného v rámci projektu GA ČR hl. řešitelky Evy Šmelové Připravenost dětí k zahájení povinné školní docházky v kontextu současného kurikula. (2009 - 2012). Výzkum ukázal mimo jiné i možnosti řešení dané problematiky, jednou z nich je zaměření se na včasnou pedagogickou diagnostiku v podmínkách mateřské školy.
Název v anglickém jazyce
Presentation of the Project: Diagnostics Competence of pre-primary Teachers as the Means of Postponement of compulsory School Attendance Intervention
Popis výsledku anglicky
The beginning of the compulsory school attendance is an important period in a child's life. The child gets into an entirely new roles; related to new situations and tasks. If the child has to managed the role of pupil without major problems, he or she will have to be ripe and ready for education. In the last decade, we still encounter a high frequency of postponements of compulsory schooling, this leads to the situation of the attention of not only experts, but also the Ministry of Education. Promotersof the project directly follow the results of research carried out within the project GA CZ of main researcher Eva Šmelová Readiness of children to compulsory school attendance in the context of current curriculum (2009 - 2012). Research had shown the possibility of solving the issue, one of them is the focus on early pedagogical diagnostics in nursery school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2013
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Konferenční DVD
ISBN
978-80-244-3777-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
"Neuvedeno"
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
20. 5. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—