Students and e-learning: a longitudinal research study into university students' opinions on e-learning
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149043" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149043 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.03.139" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.03.139</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.1016/j.sbspro.2014.03.139" target="_blank" >10.1016/j.sbspro.2014.03.139</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Students and e-learning: a longitudinal research study into university students' opinions on e-learning
Popis výsledku v původním jazyce
The study presents the attitudes of university students towards e-learning, as one of the up-to-date forms of education, within the framework of their undergraduate studies. It presents the course and the selected results of the survey research, carriedout from the year 2008 to 2012, the main objective of which was to determine the preferences and opinions of the students with respect to the form, the organization and the particular tools or elements of e-learning. Thus the present study is a contribution to the discussion about the possibilities and limits of the use of a fully electronic learning within the framework of the undergraduate and lifelong learning, based on the use of modern information and communication technologies.
Název v anglickém jazyce
Students and e-learning: a longitudinal research study into university students' opinions on e-learning
Popis výsledku anglicky
The study presents the attitudes of university students towards e-learning, as one of the up-to-date forms of education, within the framework of their undergraduate studies. It presents the course and the selected results of the survey research, carriedout from the year 2008 to 2012, the main objective of which was to determine the preferences and opinions of the students with respect to the form, the organization and the particular tools or elements of e-learning. Thus the present study is a contribution to the discussion about the possibilities and limits of the use of a fully electronic learning within the framework of the undergraduate and lifelong learning, based on the use of modern information and communication technologies.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Procedia - Social and Behavioral Sciences
ISBN
—
ISSN
1877-0428
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
6
Strana od-do
175-180
Název nakladatele
Elsevier (NL)
Místo vydání
Amsterdam
Místo konání akce
Sinaia, Romania
Datum konání akce
24. 10. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—