Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Didactic Methods and their Application in Teaching Vocational Subjects in Secondary Nursing Schools

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149180" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149180 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Didactic Methods and their Application in Teaching Vocational Subjects in Secondary Nursing Schools

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The present paper analyses the didactic methods in teaching vocational subjects in secondary nursing schools. Specifically, we focused on the subject of Clinical propaedeutics. Through a questionnaire survey, we addressed a total of 172 students of gradeone and two. The respondents indicated very frequent (22.7%) and frequent (54.6%) application of traditional teaching methods (lecture, presentation). However, only 12% of students prefer this type of traditional teaching - teacher presentation with taking down notes. The application of activating teaching methods is preferred by approximately a half of the surveyed students. Three quarters of the students indicate that lessons containing activating methods are more interesting.

  • Název v anglickém jazyce

    Didactic Methods and their Application in Teaching Vocational Subjects in Secondary Nursing Schools

  • Popis výsledku anglicky

    The present paper analyses the didactic methods in teaching vocational subjects in secondary nursing schools. Specifically, we focused on the subject of Clinical propaedeutics. Through a questionnaire survey, we addressed a total of 172 students of gradeone and two. The respondents indicated very frequent (22.7%) and frequent (54.6%) application of traditional teaching methods (lecture, presentation). However, only 12% of students prefer this type of traditional teaching - teacher presentation with taking down notes. The application of activating teaching methods is preferred by approximately a half of the surveyed students. Three quarters of the students indicate that lessons containing activating methods are more interesting.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    XXVI. DIDMATTECH 2013 Educational Technologies in the Information- and Knowledge- Based Society

  • ISBN

    978-963-334-185-8

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    176-184

  • Název nakladatele

    Tribun EU

  • Místo vydání

    Brno

  • Místo konání akce

    Győr, Hungary

  • Datum konání akce

    4. 12. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku