Didactic Methods and their Application in Teaching Vocational Subjects in Secondary Nursing Schools
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149180" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149180 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Didactic Methods and their Application in Teaching Vocational Subjects in Secondary Nursing Schools
Popis výsledku v původním jazyce
The present paper analyses the didactic methods in teaching vocational subjects in secondary nursing schools. Specifically, we focused on the subject of Clinical propaedeutics. Through a questionnaire survey, we addressed a total of 172 students of gradeone and two. The respondents indicated very frequent (22.7%) and frequent (54.6%) application of traditional teaching methods (lecture, presentation). However, only 12% of students prefer this type of traditional teaching - teacher presentation with taking down notes. The application of activating teaching methods is preferred by approximately a half of the surveyed students. Three quarters of the students indicate that lessons containing activating methods are more interesting.
Název v anglickém jazyce
Didactic Methods and their Application in Teaching Vocational Subjects in Secondary Nursing Schools
Popis výsledku anglicky
The present paper analyses the didactic methods in teaching vocational subjects in secondary nursing schools. Specifically, we focused on the subject of Clinical propaedeutics. Through a questionnaire survey, we addressed a total of 172 students of gradeone and two. The respondents indicated very frequent (22.7%) and frequent (54.6%) application of traditional teaching methods (lecture, presentation). However, only 12% of students prefer this type of traditional teaching - teacher presentation with taking down notes. The application of activating teaching methods is preferred by approximately a half of the surveyed students. Three quarters of the students indicate that lessons containing activating methods are more interesting.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXVI. DIDMATTECH 2013 Educational Technologies in the Information- and Knowledge- Based Society
ISBN
978-963-334-185-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
176-184
Název nakladatele
Tribun EU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Győr, Hungary
Datum konání akce
4. 12. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—