Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Institutional Education for Children and Adolescents with Risky Behaviour

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149214" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149214 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Institutional Education for Children and Adolescents with Risky Behaviour

  • Popis výsledku v původním jazyce

    In the Czech Republic, the model of life in schools for institutional education is structured. The main of focus of the article is to map diverse approaches of various professionals to the current process of transformation of Czech system of care of children at risk and to search for a feasible solution of the situation. The children are taken care of, in particular, from the material perspective since these schools' level corresponds to the level of a middle-income family. The institution's role ends upon the achievement of child's adulthood or upon the completion of his/her education, and it is then solely up to the young individual to cope with life outside the institution on his/her own. A young individual leaving an institutional ucation facilityshould be able to manage various social skills, in particular, when it comes to activities relating to self-management and housekeeping.

  • Název v anglickém jazyce

    Institutional Education for Children and Adolescents with Risky Behaviour

  • Popis výsledku anglicky

    In the Czech Republic, the model of life in schools for institutional education is structured. The main of focus of the article is to map diverse approaches of various professionals to the current process of transformation of Czech system of care of children at risk and to search for a feasible solution of the situation. The children are taken care of, in particular, from the material perspective since these schools' level corresponds to the level of a middle-income family. The institution's role ends upon the achievement of child's adulthood or upon the completion of his/her education, and it is then solely up to the young individual to cope with life outside the institution on his/her own. A young individual leaving an institutional ucation facilityshould be able to manage various social skills, in particular, when it comes to activities relating to self-management and housekeeping.

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Society, Integration, Education. Proceedings of the International Scientifical Conference

  • ISBN

    978-9984-44-142-9

  • ISSN

    1691-5887

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    213-222

  • Název nakladatele

    R?zeknes Augstskola

  • Místo vydání

    R?zekne

  • Místo konání akce

    R?zekne, Latvia

  • Datum konání akce

    23. 5. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku