Institutional Education for Children and Adolescents with Risky Behaviour
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149214" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149214 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Institutional Education for Children and Adolescents with Risky Behaviour
Popis výsledku v původním jazyce
In the Czech Republic, the model of life in schools for institutional education is structured. The main of focus of the article is to map diverse approaches of various professionals to the current process of transformation of Czech system of care of children at risk and to search for a feasible solution of the situation. The children are taken care of, in particular, from the material perspective since these schools' level corresponds to the level of a middle-income family. The institution's role ends upon the achievement of child's adulthood or upon the completion of his/her education, and it is then solely up to the young individual to cope with life outside the institution on his/her own. A young individual leaving an institutional ucation facilityshould be able to manage various social skills, in particular, when it comes to activities relating to self-management and housekeeping.
Název v anglickém jazyce
Institutional Education for Children and Adolescents with Risky Behaviour
Popis výsledku anglicky
In the Czech Republic, the model of life in schools for institutional education is structured. The main of focus of the article is to map diverse approaches of various professionals to the current process of transformation of Czech system of care of children at risk and to search for a feasible solution of the situation. The children are taken care of, in particular, from the material perspective since these schools' level corresponds to the level of a middle-income family. The institution's role ends upon the achievement of child's adulthood or upon the completion of his/her education, and it is then solely up to the young individual to cope with life outside the institution on his/her own. A young individual leaving an institutional ucation facilityshould be able to manage various social skills, in particular, when it comes to activities relating to self-management and housekeeping.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Society, Integration, Education. Proceedings of the International Scientifical Conference
ISBN
978-9984-44-142-9
ISSN
1691-5887
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
213-222
Název nakladatele
R?zeknes Augstskola
Místo vydání
R?zekne
Místo konání akce
R?zekne, Latvia
Datum konání akce
23. 5. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—