Výtvarný projev dítěte předškolního věku v jednadvacátém století
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149242" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149242 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Výtvarný projev dítěte předškolního věku v jednadvacátém století
Popis výsledku v původním jazyce
Kniha pojednává nejenom o vzniku a ontogenezi výtvarného projevu dítěte, ale zároveň i o určitých vlivech a tendencích, kterým je raný dětský výtvarný projev vystaven v posledním desetiletí. Zároveň však jde o srovnání s historií zkoumání dětského výtvarného projevu, součástí textu jsou citace z děl klasiků reflexe raných grafických projevů dětí, které mají nadčasovou platnost. Autorka shrnuje v textu vlastní zkušenosti s tvorbou dětí ve věku od 2,5 do 6 let nabyté v praxi na základních uměleckých školách a doplňuje zejména obrazovou dokumentaci o snímky pořízené studenty pedagogických fakult v Brně a v Olomouci v jejich průběžné pedagogické praxi. Jednotlivé kapitoly jsou věnovány kontextům a vlivům, v nichž dětský výtvarný projev vzniká, ontogenezi výtvarného projevu (zde jsou odkazy na klasiky české teorie výtvarné výchovy a psychologie i na zahraniční zdroje), dále analogiím mezi projevy dětí a umělců s odkazy na příklady děl modernistů. Jedna kapitola shrnuje poznámky k možnostem
Název v anglickém jazyce
Artistic expression of preschool children in the 21st century
Popis výsledku anglicky
The book is not only about the creation and absorption of fine expression of the child, but also about certain influences and trends, which is the early children's art expression is exposed in the last decade. At the same time, however, as compared to the history of the exploration of children's creative expression, part of the text is a quote from the works of the classics of early reflection graphic expressions of children that have a timeless validity. The author summarizes the text in my own experience with the creation of children aged 2.5 to 6 years acquired in practice on the basic art schools and the following in particular pictorial documentation of pictures taken by students of pedagogical faculties in Brno and Olomouc their continuous pedagogical practice. One chapter summarizes comments on the possibilities of innovation management methodology of pre-school child in his artistic work, and the emphasis is on spontaneitu and naturalness. For contribution can be considered als
Klasifikace
Druh
B - Odborná kniha
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
O - Projekt operacniho programu
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
ISBN
978-80-244-3818-4
Počet stran knihy
108
Název nakladatele
Univerzita Palackého
Místo vydání
Olomouc
Kód UT WoS knihy
—