Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Voice Dysfunction Self-Awarness and Treatment in the Education of Educators and Students and the Impact of the Difficulties on the Education Process and Educators Professional Career

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149372" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149372 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Voice Dysfunction Self-Awarness and Treatment in the Education of Educators and Students and the Impact of the Difficulties on the Education Process and Educators Professional Career

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of the research was to analyse the frequency of the particular problems with voice in specific groups of teachers and university students with emphasis on accentuating the need for primary, secondary and tertiary prevention of voice disorders ineducation studies students and that way avoiding secondary consequences negatively influencing the quality of the education process (including the perception of a educator's real statement, mood, etc. as voice reflected in prosodic features of speech isone of the strongest emotional mediator). Secondary it can endanger the future competitiveness of the educator on the labour market. The research was primarily supported by the analysis of a questionnaire survey conducted using the Voice Handicap Index (VHI), the subgroups of teachers of different school levels were compared with other voice professionals. Then, more specifically investigated and analysed was a group of students, including those focused on educational or other vocally de

  • Název v anglickém jazyce

    Voice Dysfunction Self-Awarness and Treatment in the Education of Educators and Students and the Impact of the Difficulties on the Education Process and Educators Professional Career

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of the research was to analyse the frequency of the particular problems with voice in specific groups of teachers and university students with emphasis on accentuating the need for primary, secondary and tertiary prevention of voice disorders ineducation studies students and that way avoiding secondary consequences negatively influencing the quality of the education process (including the perception of a educator's real statement, mood, etc. as voice reflected in prosodic features of speech isone of the strongest emotional mediator). Secondary it can endanger the future competitiveness of the educator on the labour market. The research was primarily supported by the analysis of a questionnaire survey conducted using the Voice Handicap Index (VHI), the subgroups of teachers of different school levels were compared with other voice professionals. Then, more specifically investigated and analysed was a group of students, including those focused on educational or other vocally de

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN14 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-0557-3

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    659-668

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    7. 7. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku