Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Music Therapy in Persons with Severe Multiple Disability - Paradigms, Theoretical Backgrounds, Trends and Discussion

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33149710" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33149710 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Music Therapy in Persons with Severe Multiple Disability - Paradigms, Theoretical Backgrounds, Trends and Discussion

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The aim of this article is to present basic theoretical background, significant research outcomes and practical therapeutic conceptions that influence the development of music therapy in persons with severe multiple disabilities. The article presents themusic therapy paradigms from the area of both psychiatry and medicine and possibilities of their using. It reflects the development of the theories that have supported the foundation of internationally widespread music therapy models and it presents selected outputs from author's research. This research was focused on the population of students in Czech special schools. Its aim was to create a theory of educational process based on the grounded theory (open, axial and selective coding). Semi-structuredinterviews with teachers, analyses of educational documentation and observation of the educational process were used as metohods for data collection. Some aspects of this theory were sampled and analysed also with quantitative research m

  • Název v anglickém jazyce

    Music Therapy in Persons with Severe Multiple Disability - Paradigms, Theoretical Backgrounds, Trends and Discussion

  • Popis výsledku anglicky

    The aim of this article is to present basic theoretical background, significant research outcomes and practical therapeutic conceptions that influence the development of music therapy in persons with severe multiple disabilities. The article presents themusic therapy paradigms from the area of both psychiatry and medicine and possibilities of their using. It reflects the development of the theories that have supported the foundation of internationally widespread music therapy models and it presents selected outputs from author's research. This research was focused on the population of students in Czech special schools. Its aim was to create a theory of educational process based on the grounded theory (open, axial and selective coding). Semi-structuredinterviews with teachers, analyses of educational documentation and observation of the educational process were used as metohods for data collection. Some aspects of this theory were sampled and analysed also with quantitative research m

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    EDULEARN14 Proceedings

  • ISBN

    978-84-617-0557-3

  • ISSN

    2340-1117

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    7165-7174

  • Název nakladatele

    International Association of Technology, Education and Development (IATED)

  • Místo vydání

    Madrid

  • Místo konání akce

    Barcelona, Spain

  • Datum konání akce

    7. 7. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku