Approaches of University Students to Traditional and Electronic Study Materials - Results of Cluster Analysis
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33150021" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33150021 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Approaches of University Students to Traditional and Electronic Study Materials - Results of Cluster Analysis
Popis výsledku v původním jazyce
The paper presents the results of a research study performed at the Faculty of Education, Palacký University Olomouc, which involved first grade students. The research was aimed at various types of information resources the students use during their study including their opinion about electronic study materials. We used a cluster analysis to investigate typical groups of students in the research sample according to their use of and approach to electronic study materials. A total of three groups of students were identified that have completely different approaches to using information resources.
Název v anglickém jazyce
Approaches of University Students to Traditional and Electronic Study Materials - Results of Cluster Analysis
Popis výsledku anglicky
The paper presents the results of a research study performed at the Faculty of Education, Palacký University Olomouc, which involved first grade students. The research was aimed at various types of information resources the students use during their study including their opinion about electronic study materials. We used a cluster analysis to investigate typical groups of students in the research sample according to their use of and approach to electronic study materials. A total of three groups of students were identified that have completely different approaches to using information resources.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
XXVI. DIDMATTECH 2013 Educational Technologie in the Information- and Knowledge-Based Society
ISBN
978-963-334-185-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
83-92
Název nakladatele
Tribun EU
Místo vydání
Brno
Místo konání akce
Gyor
Datum konání akce
4. 12. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—