Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Differences in the Results of Sentence Repetition Test from the Heidelberg Language Development Test Applied to 3rd Grade Elementary School and Speech and Language Elementary School Pupils

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33150568" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33150568 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Differences in the Results of Sentence Repetition Test from the Heidelberg Language Development Test Applied to 3rd Grade Elementary School and Speech and Language Elementary School Pupils

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The goal of the research was to compare differences in the results of the sentence repetition test applied to 3rd grade elementary school and speech and language elementary school pupils. The author used a subtest from the Heidelberg Language DevelopmentTest called as sentence repetition test. The sentence repetition test was applied to 30 pupils (R1-R30), of whom 12 (R1-R12) from a speech and language elementary school and 18 (R13-R30) from an elementary school of common type. In the pupils from a speech and language elementary school we recorded, compared to the pupils from a school of common type, more frequent changes in morphology and syntax, more frequent reduction of words, changes in the order of words and their morphology, changes in word prefixes, confusion of adverbs, redundant words, and changes in the meaning of the original sentence. The success rate of pupils from a speech and language elementary school was 64 % and those from an elementary school of common type 81 %. T

  • Název v anglickém jazyce

    Differences in the Results of Sentence Repetition Test from the Heidelberg Language Development Test Applied to 3rd Grade Elementary School and Speech and Language Elementary School Pupils

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the research was to compare differences in the results of the sentence repetition test applied to 3rd grade elementary school and speech and language elementary school pupils. The author used a subtest from the Heidelberg Language DevelopmentTest called as sentence repetition test. The sentence repetition test was applied to 30 pupils (R1-R30), of whom 12 (R1-R12) from a speech and language elementary school and 18 (R13-R30) from an elementary school of common type. In the pupils from a speech and language elementary school we recorded, compared to the pupils from a school of common type, more frequent changes in morphology and syntax, more frequent reduction of words, changes in the order of words and their morphology, changes in word prefixes, confusion of adverbs, redundant words, and changes in the meaning of the original sentence. The success rate of pupils from a speech and language elementary school was 64 % and those from an elementary school of common type 81 %. T

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Jinakost ve speciálněpedagogickém kontextu

  • ISBN

    978-80-244-4290-7

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    11

  • Strana od-do

    115-125

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    11. 3. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku