K úrovni opakování vět, porozumění slovní úloze a tvorbě slovní úlohy žáky 3. ročníku ZŠ a základní školy logopedického typu
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152323" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152323 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
K úrovni opakování vět, porozumění slovní úloze a tvorbě slovní úlohy žáky 3. ročníku ZŠ a základní školy logopedického typu
Popis výsledku v původním jazyce
Tématem příspěvku je opakování vět, porozumění slovní úloze a dovednost tvorby slovní úlohy žáky 3. ročníku základní školy a základní školy logopedického typu. Opakování vět neznamená pouhou mechanickou reprodukcí vět. Předpokladem opakování vět je zpracování vět přes vlastní jazykový systém. Sedmileté děti řeší tento úkol obvykle správně. Žáci mladšího školního věku se specificky narušeným vývojem řeči, specifickými vývojovými obtížemi ve čtení a pravopisu, někteří žáci z bilingvního rodinného prostředí s jiným mateřským jazykem než českým ve zkoušce opakování vět četněji mění pořadí slov ve větě, morfologii slov, zkracují věty. Mnohdy je pozměněn původní význam slov, resp. vět, nedostatky v oblasti opakování vět zůstávají neodhaleny a mohou žákovi komplikovat školní práci jazykového charakteru. Nezřídka u žáků zaznamenáme potíže v porozumění čtení. Rezervy v porozumění čtení mohou představovat nevýhodu i v matematice, protože žákovi se nepodaří přesně porozumět slovní úloze, resp. sl
Název v anglickém jazyce
Toward the Level of the Repetition of Sentences, Comprehension of Mathematical Word Problems and Creating of Word Problems by Pupils Themselves at 3rd Grade Pupils at Elementary School and at Speech and Language Elementary School
Popis výsledku anglicky
The topic of the article is the issue of the repetition of sentences and comprehension of mathematical word problems and also creating of word problems by pupils themselves at 3rd grade pupils at elementary school and at speech and language elementary school in the Czech Republic. Repeating sentences is not only the mechanical reproduction. The precondition of the repetition of sentences is processing them through the pupil's own grammatical system. Seven-year old children deal with these tasks properlyand well. Young school age pupils with specific language impairment, pupils with learning disabilities in reading and orthography, some pupils from a bilingual family environment with another native language than Czech while doing the examination of therepetition sentences change the order of words in a sentence, change the morphology of words, reduce sentences. There is often changed meaning of the word and sentence, difficulties in the repetition of sentences remain undetected and co
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Komunikace a handicap II
ISBN
978-80-7435-386-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
16
Strana od-do
126-141
Název nakladatele
Gaudeamus
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
19. 9. 2013
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—