Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

K úrovni opakování vět, porozumění slovní úloze a tvorbě slovní úlohy žáky 3. ročníku ZŠ a základní školy logopedického typu

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152323" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152323 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    K úrovni opakování vět, porozumění slovní úloze a tvorbě slovní úlohy žáky 3. ročníku ZŠ a základní školy logopedického typu

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Tématem příspěvku je opakování vět, porozumění slovní úloze a dovednost tvorby slovní úlohy žáky 3. ročníku základní školy a základní školy logopedického typu. Opakování vět neznamená pouhou mechanickou reprodukcí vět. Předpokladem opakování vět je zpracování vět přes vlastní jazykový systém. Sedmileté děti řeší tento úkol obvykle správně. Žáci mladšího školního věku se specificky narušeným vývojem řeči, specifickými vývojovými obtížemi ve čtení a pravopisu, někteří žáci z bilingvního rodinného prostředí s jiným mateřským jazykem než českým ve zkoušce opakování vět četněji mění pořadí slov ve větě, morfologii slov, zkracují věty. Mnohdy je pozměněn původní význam slov, resp. vět, nedostatky v oblasti opakování vět zůstávají neodhaleny a mohou žákovi komplikovat školní práci jazykového charakteru. Nezřídka u žáků zaznamenáme potíže v porozumění čtení. Rezervy v porozumění čtení mohou představovat nevýhodu i v matematice, protože žákovi se nepodaří přesně porozumět slovní úloze, resp. sl

  • Název v anglickém jazyce

    Toward the Level of the Repetition of Sentences, Comprehension of Mathematical Word Problems and Creating of Word Problems by Pupils Themselves at 3rd Grade Pupils at Elementary School and at Speech and Language Elementary School

  • Popis výsledku anglicky

    The topic of the article is the issue of the repetition of sentences and comprehension of mathematical word problems and also creating of word problems by pupils themselves at 3rd grade pupils at elementary school and at speech and language elementary school in the Czech Republic. Repeating sentences is not only the mechanical reproduction. The precondition of the repetition of sentences is processing them through the pupil's own grammatical system. Seven-year old children deal with these tasks properlyand well. Young school age pupils with specific language impairment, pupils with learning disabilities in reading and orthography, some pupils from a bilingual family environment with another native language than Czech while doing the examination of therepetition sentences change the order of words in a sentence, change the morphology of words, reduce sentences. There is often changed meaning of the word and sentence, difficulties in the repetition of sentences remain undetected and co

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Komunikace a handicap II

  • ISBN

    978-80-7435-386-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    16

  • Strana od-do

    126-141

  • Název nakladatele

    Gaudeamus

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    19. 9. 2013

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku