Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Opakování vět a porozumění větám u žáků 1. ročníku základní školy logopedického typu a základní školy

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73586640" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73586640 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://psych.upol.cz/wp-content/uploads/2018/06/2018_7.pdf" target="_blank" >http://psych.upol.cz/wp-content/uploads/2018/06/2018_7.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Opakování vět a porozumění větám u žáků 1. ročníku základní školy logopedického typu a základní školy

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Cílem výzkumu bylo vyšetřit opakování vět a porozumění větám u vybraného vzorku žáků 1. ročníků základní školy logopedického typu (dále též ZŠL) a žáků základní školy (dále též ZŠ). Autorka vyšetřila 46 žáků, z toho 13 ze základní školy logopedické, 12 ze základní školy pro žáky se specifickými poruchami učení a 21 žáků s typickým vývojem jazyka ze ZŠ. Výsledky: Žáci ze ZŠL (N=25) dosáhli průměrného skóre v Opakování vět 0,88 z celkového počtu 6 bodů, v Porozumění větám 5,52 z 9 bodů. Žáci ze ZŠ (N=21) měli průměrné skóre v Opakování vět 3,38 z 6 bodů, v Porozumění větám 6,52 z 9 bodů. Závěry: Žáci na ZŠ dosáhli v Opakování vět i v Porozumění větám lepšího výsledku než žáci ze ZŠL (p=0,0000; p=0,04). Mezi skóre v Opakování vět a Porozumění větám existuje významný vztah (N=46, míra závislosti r=0,39, p=0,007).

  • Název v anglickém jazyce

    Sentence Repetition and Sentence Comprehension at First Grade Pupils from Speech and Language Elementary School and Pupils from Elementary School of Common Type

  • Popis výsledku anglicky

    The goal of the research was to examine sentence repetition, sentence comprehension at first grade pupils at speech and language elementary school (SLES) and at elementary school of common type (ES). The author examined 46 pupils, 13 of them from speech and language elementary school, 12 from elementary school for pupils with learning disabilities and 21 pupils with typical language development (TLD) from ES. Results: Pupils from SLES (N=25) achieved mean of 0,88 points in sentence repetition from 6 possible; 5,52 points in sentence comprehension from 9 possible. Pupils from ES (N=21) achieved mean of 3,38 points from 6 possible in sentence repetition; 6,52 points from 9 possible in sentence comptehension. Conclusions: In both sentence repetition and sentence comprehension pupils from ES achieved better results than pupils from SLES (p=0,0000; p=0,04). There is a significant relation between the means of sentence repetition and sentence comprehension (N=46, r=0,39,, p=0,007).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2018

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    PHD Existence 2018 &quot;Nekonečno v psychologii&quot;. Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků

  • ISBN

    978-80-244-5339-2

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    160-169

  • Název nakladatele

    Univerzita Palackého v Olomouci

  • Místo vydání

    Olomouc

  • Místo konání akce

    Olomouc

  • Datum konání akce

    31. 1. 2018

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    EUR - Evropská akce

  • Kód UT WoS článku