Opakování vět a porozumění větám u žáků 1. ročníku základní školy logopedického typu a základní školy
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F18%3A73586640" target="_blank" >RIV/61989592:15410/18:73586640 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://psych.upol.cz/wp-content/uploads/2018/06/2018_7.pdf" target="_blank" >http://psych.upol.cz/wp-content/uploads/2018/06/2018_7.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Opakování vět a porozumění větám u žáků 1. ročníku základní školy logopedického typu a základní školy
Popis výsledku v původním jazyce
Cílem výzkumu bylo vyšetřit opakování vět a porozumění větám u vybraného vzorku žáků 1. ročníků základní školy logopedického typu (dále též ZŠL) a žáků základní školy (dále též ZŠ). Autorka vyšetřila 46 žáků, z toho 13 ze základní školy logopedické, 12 ze základní školy pro žáky se specifickými poruchami učení a 21 žáků s typickým vývojem jazyka ze ZŠ. Výsledky: Žáci ze ZŠL (N=25) dosáhli průměrného skóre v Opakování vět 0,88 z celkového počtu 6 bodů, v Porozumění větám 5,52 z 9 bodů. Žáci ze ZŠ (N=21) měli průměrné skóre v Opakování vět 3,38 z 6 bodů, v Porozumění větám 6,52 z 9 bodů. Závěry: Žáci na ZŠ dosáhli v Opakování vět i v Porozumění větám lepšího výsledku než žáci ze ZŠL (p=0,0000; p=0,04). Mezi skóre v Opakování vět a Porozumění větám existuje významný vztah (N=46, míra závislosti r=0,39, p=0,007).
Název v anglickém jazyce
Sentence Repetition and Sentence Comprehension at First Grade Pupils from Speech and Language Elementary School and Pupils from Elementary School of Common Type
Popis výsledku anglicky
The goal of the research was to examine sentence repetition, sentence comprehension at first grade pupils at speech and language elementary school (SLES) and at elementary school of common type (ES). The author examined 46 pupils, 13 of them from speech and language elementary school, 12 from elementary school for pupils with learning disabilities and 21 pupils with typical language development (TLD) from ES. Results: Pupils from SLES (N=25) achieved mean of 0,88 points in sentence repetition from 6 possible; 5,52 points in sentence comprehension from 9 possible. Pupils from ES (N=21) achieved mean of 3,38 points from 6 possible in sentence repetition; 6,52 points from 9 possible in sentence comptehension. Conclusions: In both sentence repetition and sentence comprehension pupils from ES achieved better results than pupils from SLES (p=0,0000; p=0,04). There is a significant relation between the means of sentence repetition and sentence comprehension (N=46, r=0,39,, p=0,007).
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2018
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
PHD Existence 2018 "Nekonečno v psychologii". Česko-slovenská psychologická konference (nejen) pro doktorandy a o doktorandech Sborník odborných příspěvků
ISBN
978-80-244-5339-2
ISSN
—
e-ISSN
neuvedeno
Počet stran výsledku
10
Strana od-do
160-169
Název nakladatele
Univerzita Palackého v Olomouci
Místo vydání
Olomouc
Místo konání akce
Olomouc
Datum konání akce
31. 1. 2018
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—