Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Handwritten Dictation of Capital Letters and Comprehension to Sentences in First Grade Pupils at a Speech-Therapy-Type Primary School and at a Primary School

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F19%3A73599657" target="_blank" >RIV/61989592:15410/19:73599657 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="https://www.sgemsocial.org/index.php/jresearch-article?citekey=Mlcakova201913217224" target="_blank" >https://www.sgemsocial.org/index.php/jresearch-article?citekey=Mlcakova201913217224</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/SWS.ISCSS.2019.4/S13.028" target="_blank" >10.5593/SWS.ISCSS.2019.4/S13.028</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Handwritten Dictation of Capital Letters and Comprehension to Sentences in First Grade Pupils at a Speech-Therapy-Type Primary School and at a Primary School

  • Popis výsledku v původním jazyce

    The objective of the research was to test the dictation of capital letters and comprehension to sentences in a sample of first grade pupils at a speech-therapy-type primary school (STPS) and a primary school (PS). The author investigated 46 pupils, of whom 13 from the speech-therapy-type primary school, 12 from primary schools for pupils with specific learning disorders and 21 pupils with typical development from a primary school. Results: Pupils from STPS (N=25) achieved an average score of 20.52 out of 34 points in dictation of capital letters and in comprehension to sentences 5.52 out of 9 points. Pupils from PS (N=21) achieved an average score of 27.29 out of 34 points in dictation of capital letters; in comprehension to sentences 6.52 out of 9 points. Conclusion: PS pupils achieved a significantly better result in the dictation of capital letters than STPS pupils (p=0.0007). PS pupils achieved a statistically significantly better result in the comprehension to sentences than STPS pupils (p=0.04). There is a significant correlation between the score of comprehension to sentences and the score of dictation of capital letters in the pupils of the selected sample (N=46, correlation rate r=0.30).

  • Název v anglickém jazyce

    Handwritten Dictation of Capital Letters and Comprehension to Sentences in First Grade Pupils at a Speech-Therapy-Type Primary School and at a Primary School

  • Popis výsledku anglicky

    The objective of the research was to test the dictation of capital letters and comprehension to sentences in a sample of first grade pupils at a speech-therapy-type primary school (STPS) and a primary school (PS). The author investigated 46 pupils, of whom 13 from the speech-therapy-type primary school, 12 from primary schools for pupils with specific learning disorders and 21 pupils with typical development from a primary school. Results: Pupils from STPS (N=25) achieved an average score of 20.52 out of 34 points in dictation of capital letters and in comprehension to sentences 5.52 out of 9 points. Pupils from PS (N=21) achieved an average score of 27.29 out of 34 points in dictation of capital letters; in comprehension to sentences 6.52 out of 9 points. Conclusion: PS pupils achieved a significantly better result in the dictation of capital letters than STPS pupils (p=0.0007). PS pupils achieved a statistically significantly better result in the comprehension to sentences than STPS pupils (p=0.04). There is a significant correlation between the score of comprehension to sentences and the score of dictation of capital letters in the pupils of the selected sample (N=46, correlation rate r=0.30).

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2019

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    6th SWS International Scientific Conference on Social Sciences 2019: Conference Proceedings

  • ISBN

    978-619-7408-94-2

  • ISSN

    2682-9959

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    7

  • Strana od-do

    217-224

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena

  • Datum konání akce

    26. 8. 2019

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku