Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Pedagogický pracovník v integrovaném vzdělávání a integrované výchově

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33150728" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33150728 - isvavai.cz</a>

  • Nalezeny alternativní kódy

    RIV/61989592:15260/14:33150728

  • Výsledek na webu

    <a href="http://soced.cz/wp-content/uploads/2014/12/STUDIE_Pedagogick%C3%BD-pracovn%C3%ADk_FINAL.pdf" target="_blank" >http://soced.cz/wp-content/uploads/2014/12/STUDIE_Pedagogick%C3%BD-pracovn%C3%ADk_FINAL.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2014.02.02.06" target="_blank" >10.7441/soced.2014.02.02.06</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    čeština

  • Název v původním jazyce

    Pedagogický pracovník v integrovaném vzdělávání a integrované výchově

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Děti a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami jsou stále více integrováni do běžného výchovně-vzdělávacího procesu. V praxi tak může nastat situace, kdy na dítě a žáka se speciálními vzdělávacími potřebami výchovně působí i pedagogický pracovník, který nemá speciálněpedagogické vzdělání. Cílem příspěvku je nejen stručně charakterizovat podmínky integrovaného vzdělávání a integrované výchovy, ale na základě vyslovených obav ze strany pedagogických pracovníků navrhnout možnosti jejich podpory. Obavy pedagogických pracovníků v integrovaném vzdělávání byly analyzovány kvalitativní metodou trsů. Výsledky analýzy jsou pak dány do kontextu situace sociálního pedagoga. Navržená podpůrná opatření jsou rozdělena na formu možné přípravy a na formu možné následné podpory v praxi a vycházejí z praktických zkušeností z přípravy studentů sociální pedagogiky na Cyrilometodějské teologické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci.

  • Název v anglickém jazyce

    Pedagogues in the conditions of integration education

  • Popis výsledku anglicky

    Children and pupils with special educational needs are becoming increasingly integrated into the mainstream educational process. In reality, there may be situations where during their education students with special needs come into contact with pedagogues who do not have the required specific competences. The aim of this paper is not only to describe briefly the conditions for integrated education, but also to summarize the requirements and support the staff needs in order to work more effectively on the basis of the respondents' concerns. Morevoer, the concerns of the pedagogues working in integrated educationwere analyzed by using qualitative tufts. The results of the analysis were related to the teachers' social conditions. The proposed support activities are divided according to the possible forms of preparation and follow-up support. The results and recommendations are based on the practical experience acquired during the praparationof students in Social Pedagogy at St. Cyril and

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    Sociální pedagogika

  • ISSN

    1805-8825

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    2

  • Číslo periodika v rámci svazku

    2

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    14

  • Strana od-do

    88-101

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus