Pedagogický pracovník v integrovaném vzdělávání a integrované výchově
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33150728" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33150728 - isvavai.cz</a>
Nalezeny alternativní kódy
RIV/61989592:15260/14:33150728
Výsledek na webu
<a href="http://soced.cz/wp-content/uploads/2014/12/STUDIE_Pedagogick%C3%BD-pracovn%C3%ADk_FINAL.pdf" target="_blank" >http://soced.cz/wp-content/uploads/2014/12/STUDIE_Pedagogick%C3%BD-pracovn%C3%ADk_FINAL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.7441/soced.2014.02.02.06" target="_blank" >10.7441/soced.2014.02.02.06</a>
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Pedagogický pracovník v integrovaném vzdělávání a integrované výchově
Popis výsledku v původním jazyce
Děti a žáci se speciálními vzdělávacími potřebami jsou stále více integrováni do běžného výchovně-vzdělávacího procesu. V praxi tak může nastat situace, kdy na dítě a žáka se speciálními vzdělávacími potřebami výchovně působí i pedagogický pracovník, který nemá speciálněpedagogické vzdělání. Cílem příspěvku je nejen stručně charakterizovat podmínky integrovaného vzdělávání a integrované výchovy, ale na základě vyslovených obav ze strany pedagogických pracovníků navrhnout možnosti jejich podpory. Obavy pedagogických pracovníků v integrovaném vzdělávání byly analyzovány kvalitativní metodou trsů. Výsledky analýzy jsou pak dány do kontextu situace sociálního pedagoga. Navržená podpůrná opatření jsou rozdělena na formu možné přípravy a na formu možné následné podpory v praxi a vycházejí z praktických zkušeností z přípravy studentů sociální pedagogiky na Cyrilometodějské teologické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci.
Název v anglickém jazyce
Pedagogues in the conditions of integration education
Popis výsledku anglicky
Children and pupils with special educational needs are becoming increasingly integrated into the mainstream educational process. In reality, there may be situations where during their education students with special needs come into contact with pedagogues who do not have the required specific competences. The aim of this paper is not only to describe briefly the conditions for integrated education, but also to summarize the requirements and support the staff needs in order to work more effectively on the basis of the respondents' concerns. Morevoer, the concerns of the pedagogues working in integrated educationwere analyzed by using qualitative tufts. The results of the analysis were related to the teachers' social conditions. The proposed support activities are divided according to the possible forms of preparation and follow-up support. The results and recommendations are based on the practical experience acquired during the praparationof students in Social Pedagogy at St. Cyril and
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální pedagogika
ISSN
1805-8825
e-ISSN
—
Svazek periodika
2
Číslo periodika v rámci svazku
2
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
14
Strana od-do
88-101
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—