The Role of Doctoral Study in the Professional Path of Academics
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151485" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151485 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2014/e-Pedagogium_2-2014.pdf" target="_blank" >http://www.pdf.upol.cz/fileadmin/user_upload/PdF/e-pedagogium/2014/e-Pedagogium_2-2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
The Role of Doctoral Study in the Professional Path of Academics
Popis výsledku v původním jazyce
To prepare the next generation of academics is considered the primary function of doctoral education. This study attempts to identify the role of doctoral study on the path of academics. The data were collected by the in-depth interview of Ph.D. graduates who had successfully achieved their PhD degree in education at Palacký University Olomouc in the past decade. The life stories of seven interviewees were included in analyzing by coding process. Six categories were generalized under three themes basedon the grounded theory.
Název v anglickém jazyce
The Role of Doctoral Study in the Professional Path of Academics
Popis výsledku anglicky
To prepare the next generation of academics is considered the primary function of doctoral education. This study attempts to identify the role of doctoral study on the path of academics. The data were collected by the in-depth interview of Ph.D. graduates who had successfully achieved their PhD degree in education at Palacký University Olomouc in the past decade. The life stories of seven interviewees were included in analyzing by coding process. Six categories were generalized under three themes basedon the grounded theory.
Klasifikace
Druh
J<sub>x</sub> - Nezařazeno - Článek v odborném periodiku (Jimp, Jsc a Jost)
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
e-Pedagogium (print)
ISSN
1213-7758
e-ISSN
—
Svazek periodika
2014
Číslo periodika v rámci svazku
II
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
13
Strana od-do
69-81
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—