Reading Literacy in Primary School
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151600" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151600 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
slovinština
Název v původním jazyce
Čitateľská gramotnostť v primárnej škole
Popis výsledku v původním jazyce
Cieľom tohto článku je vyjadriť potrebu rozvíjania čitateľskej gramotnosti v primárnej škole, konkrétne so zameraním na oblasť porozumenia textu. gramotnosť žiakov v základnej škole, Vieme, že problém schopnosti porozumenia textu slovenských žiakov sa týka najmä vyšších úrovní porozumenia textu. Je známe, že tento problém zvlášť bol príčinou neuspokojivého postavenia našich žiakov v medzinárodnom programe posudzovania čitateľskej gramotnosti (PIRLS).
Název v anglickém jazyce
Reading Literacy in Primary School
Popis výsledku anglicky
The goal of this article is to utter the need to develop reading literacy of pupils in primary school, while focusing on the domain of text comprehension. We know that the problem of Slovak pupil's text comprehension capability is related to higher levelcomprehension function. It is known that this problem in particular was the cause of unsatisfying standing of our pupils in international reading literacy assessment program (PIRLS). We focus on the use of new, interactive methods to work with factual text by means of integrated teaching projects with cross-curricular and cross-componential integration in mother language education in primary school.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/EE2.3.30.0004" target="_blank" >EE2.3.30.0004: Podpora vytváření excelentních výzkumných týmů a intersektorální mobility na Univerzitě Palackého v Olomouci</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Univerzita ako miesto dialógu. Sociálne posolstvo Jána Pavla II. pre dnešný svet.
ISBN
978-80-561-0151-3
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
8
Strana od-do
209-216
Název nakladatele
Verbum - vydavateľstvo Katolickej univerzity
Místo vydání
Ružomberok
Místo konání akce
Poprad, Slovakia
Datum konání akce
29. 4. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
EUR - Evropská akce
Kód UT WoS článku
—