Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Quality of PhD Studies and Intercultural Competencies in Global Society

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151675" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151675 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/epf_2014.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/epf_2014.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Quality of PhD Studies and Intercultural Competencies in Global Society

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Globalization is changing characteristics of society, people's life and their mentality. In relevance to globalization, higher education is gaining new quality dimensions as well, internationalization including among the most important ones. Awareness inquality of doctoral studies supposes recognition of the need for PhD students' intercultural competencies. The article highlights that the impact of intercultural competencies for PhD quality still remains underestimated. Thus, the challenges of globalization, policy priorities of internationalization in tertiary education are analyzed. The presented idea of intercultural competencies has been justified by the concept of Self - directed Learning and the derived theories of Transformative Learning, Heutagogy and Pandragogy. The concept of intercultural competence has been analyzed in the aspects of the development stages (Fennes, Hapgood, 1997), dimensions (Byram, 1997) and level of formalization (Lauzackas, 2005). The later one may pro

  • Název v anglickém jazyce

    Quality of PhD Studies and Intercultural Competencies in Global Society

  • Popis výsledku anglicky

    Globalization is changing characteristics of society, people's life and their mentality. In relevance to globalization, higher education is gaining new quality dimensions as well, internationalization including among the most important ones. Awareness inquality of doctoral studies supposes recognition of the need for PhD students' intercultural competencies. The article highlights that the impact of intercultural competencies for PhD quality still remains underestimated. Thus, the challenges of globalization, policy priorities of internationalization in tertiary education are analyzed. The presented idea of intercultural competencies has been justified by the concept of Self - directed Learning and the derived theories of Transformative Learning, Heutagogy and Pandragogy. The concept of intercultural competence has been analyzed in the aspects of the development stages (Fennes, Hapgood, 1997), dimensions (Byram, 1997) and level of formalization (Lauzackas, 2005). The later one may pro

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    Evropské pedagogické fórum 2014. Proměny pedagogiky a psychologie

  • ISBN

    978-80-87952-05-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    9

  • Strana od-do

    87-95

  • Název nakladatele

    Magnanimitas

  • Místo vydání

    Hradec Králové

  • Místo konání akce

    Hradec Králové

  • Datum konání akce

    24. 11. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku