Quality of PhD Studies and Intercultural Competencies in Global Society
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33151675" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33151675 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/epf_2014.pdf" target="_blank" >http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/epf_2014.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Quality of PhD Studies and Intercultural Competencies in Global Society
Popis výsledku v původním jazyce
Globalization is changing characteristics of society, people's life and their mentality. In relevance to globalization, higher education is gaining new quality dimensions as well, internationalization including among the most important ones. Awareness inquality of doctoral studies supposes recognition of the need for PhD students' intercultural competencies. The article highlights that the impact of intercultural competencies for PhD quality still remains underestimated. Thus, the challenges of globalization, policy priorities of internationalization in tertiary education are analyzed. The presented idea of intercultural competencies has been justified by the concept of Self - directed Learning and the derived theories of Transformative Learning, Heutagogy and Pandragogy. The concept of intercultural competence has been analyzed in the aspects of the development stages (Fennes, Hapgood, 1997), dimensions (Byram, 1997) and level of formalization (Lauzackas, 2005). The later one may pro
Název v anglickém jazyce
Quality of PhD Studies and Intercultural Competencies in Global Society
Popis výsledku anglicky
Globalization is changing characteristics of society, people's life and their mentality. In relevance to globalization, higher education is gaining new quality dimensions as well, internationalization including among the most important ones. Awareness inquality of doctoral studies supposes recognition of the need for PhD students' intercultural competencies. The article highlights that the impact of intercultural competencies for PhD quality still remains underestimated. Thus, the challenges of globalization, policy priorities of internationalization in tertiary education are analyzed. The presented idea of intercultural competencies has been justified by the concept of Self - directed Learning and the derived theories of Transformative Learning, Heutagogy and Pandragogy. The concept of intercultural competence has been analyzed in the aspects of the development stages (Fennes, Hapgood, 1997), dimensions (Byram, 1997) and level of formalization (Lauzackas, 2005). The later one may pro
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
AM - Pedagogika a školství
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Evropské pedagogické fórum 2014. Proměny pedagogiky a psychologie
ISBN
978-80-87952-05-4
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
87-95
Název nakladatele
Magnanimitas
Místo vydání
Hradec Králové
Místo konání akce
Hradec Králové
Datum konání akce
24. 11. 2014
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—