Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Intercultural Communicative Competence and the Global Competition Phenomenon

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F17%3A00319495" target="_blank" >RIV/68407700:21630/17:00319495 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Intercultural Communicative Competence and the Global Competition Phenomenon

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Due to the increasingly globalized world and the changing needs of the labour market, the intercultural communicative competence (ICC) has been raising attention in higher education (HE) debates. This paper addresses theoretical and practical questions connected with the changing goals and approaches in HE, focusing primarily on the role of language and intercultural learning and teaching in globalizing economies in which the interconnectedness of people is extensively increasing. Building on the theoretical background of international and intercultural communication, considering English as a lingua franca, taking into account the employers´ requirements, the quality and effectiveness of education, and the desire to better the performance, the discussion assesses the rationale behind the intercultural language competence acquisition in pursuit of purposeful ICC development. It also considers its challenges and opportunities in the field of international project cooperation, and points out shifts in teaching approaches and language curricula in HE.

  • Název v anglickém jazyce

    Intercultural Communicative Competence and the Global Competition Phenomenon

  • Popis výsledku anglicky

    Due to the increasingly globalized world and the changing needs of the labour market, the intercultural communicative competence (ICC) has been raising attention in higher education (HE) debates. This paper addresses theoretical and practical questions connected with the changing goals and approaches in HE, focusing primarily on the role of language and intercultural learning and teaching in globalizing economies in which the interconnectedness of people is extensively increasing. Building on the theoretical background of international and intercultural communication, considering English as a lingua franca, taking into account the employers´ requirements, the quality and effectiveness of education, and the desire to better the performance, the discussion assesses the rationale behind the intercultural language competence acquisition in pursuit of purposeful ICC development. It also considers its challenges and opportunities in the field of international project cooperation, and points out shifts in teaching approaches and language curricula in HE.

Klasifikace

  • Druh

    J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích

  • CEP obor

  • OECD FORD obor

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2017

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název periodika

    HRADEC KRÁLOVÉ JOURNAL OF ANGLOPHONE STUDIES

  • ISSN

    2336-3347

  • e-ISSN

  • Svazek periodika

    4

  • Číslo periodika v rámci svazku

    1

  • Stát vydavatele periodika

    CZ - Česká republika

  • Počet stran výsledku

    10

  • Strana od-do

    85-94

  • Kód UT WoS článku

  • EID výsledku v databázi Scopus