Towards Competitive Innovation in Higher Education
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F68407700%3A21630%2F16%3A00316091" target="_blank" >RIV/68407700:21630/16:00316091 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
Towards Competitive Innovation in Higher Education
Popis výsledku v původním jazyce
The paper addresses theoretical and practical questions connected with the changing goals and approaches in higher education (HE), focusing on the role of language and intercultural learning and teaching in globalizing economies in which the interconnectedness of people of diverging backgrounds is rapidly increasing. Building on the concept of international and intercultural communication and English as a lingua franca, taking into account the human capacity to innovate, and the desire to grow to better the performance and achieve qualitatively higher goals, the discussion assesses the rationale behind the intercultural language competence acquisition, considers its challenges and opportunities in the field of international project cooperation, and demonstrates shifts in language teaching approaches in higher education.
Název v anglickém jazyce
Towards Competitive Innovation in Higher Education
Popis výsledku anglicky
The paper addresses theoretical and practical questions connected with the changing goals and approaches in higher education (HE), focusing on the role of language and intercultural learning and teaching in globalizing economies in which the interconnectedness of people of diverging backgrounds is rapidly increasing. Building on the concept of international and intercultural communication and English as a lingua franca, taking into account the human capacity to innovate, and the desire to grow to better the performance and achieve qualitatively higher goals, the discussion assesses the rationale behind the intercultural language competence acquisition, considers its challenges and opportunities in the field of international project cooperation, and demonstrates shifts in language teaching approaches in higher education.
Klasifikace
Druh
D - Stať ve sborníku
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Ostatní
Rok uplatnění
2016
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název statě ve sborníku
Schola 2016 - PEDAGOGY AND DIDACTICS IN TECHNICAL EDUCATION
ISBN
978-80-01-06112-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Počet stran výsledku
5
Strana od-do
87-91
Název nakladatele
Vydavatelství ČVUT
Místo vydání
Praha
Místo konání akce
MIAS, Kolejní 2637/2a 160 00 Prague 6
Datum konání akce
6. 12. 2016
Typ akce podle státní příslušnosti
WRD - Celosvětová akce
Kód UT WoS článku
—