When Is Art?: A Theoretical Study to the Frame of Reference in Art Lessons
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152412" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152412 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
angličtina
Název v původním jazyce
When Is Art?: A Theoretical Study to the Frame of Reference in Art Lessons
Popis výsledku v původním jazyce
This theoretical chapter addresses the issue of the frame of reference in art lessons, which is the area of arts and culture. Other questions, which this article attempts to answer are what the specifics of artistic way of adopting the reality are, and what characteristics are attached to a work of art. The study discusses contemporary findings in the theory of art, in particular the findings of P. Bourdieu, N. Goodman, A. Danto and K. Liessmann.
Název v anglickém jazyce
When Is Art?: A Theoretical Study to the Frame of Reference in Art Lessons
Popis výsledku anglicky
This theoretical chapter addresses the issue of the frame of reference in art lessons, which is the area of arts and culture. Other questions, which this article attempts to answer are what the specifics of artistic way of adopting the reality are, and what characteristics are attached to a work of art. The study discusses contemporary findings in the theory of art, in particular the findings of P. Bourdieu, N. Goodman, A. Danto and K. Liessmann.
Klasifikace
Druh
C - Kapitola v odborné knize
CEP obor
AL - Umění, architektura, kulturní dědictví
OECD FORD obor
—
Návaznosti výsledku
Projekt
<a href="/cs/project/GPP407%2F12%2FP057" target="_blank" >GPP407/12/P057: Česká muzejní edukace v kontextu současných evropských trendů</a><br>
Návaznosti
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Ostatní
Rok uplatnění
2014
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název knihy nebo sborníku
Integrowanie dzialan pedagogiczno-artystycznych w edukacji elementarnej
ISBN
978-83-929881-6-8
Počet stran výsledku
9
Strana od-do
143-151
Počet stran knihy
315
Název nakladatele
Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Místo vydání
Katowice
Kód UT WoS kapitoly
—