Vše

Co hledáte?

Vše
Projekty
Výsledky výzkumu
Subjekty

Rychlé hledání

  • Projekty podpořené TA ČR
  • Významné projekty
  • Projekty s nejvyšší státní podporou
  • Aktuálně běžící projekty

Chytré vyhledávání

  • Takto najdu konkrétní +slovo
  • Takto z výsledků -slovo zcela vynechám
  • “Takto můžu najít celou frázi”

Coherence of written communiques of youngest language users

Identifikátory výsledku

  • Kód výsledku v IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F14%3A33152674" target="_blank" >RIV/61989592:15410/14:33152674 - isvavai.cz</a>

  • Výsledek na webu

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/b13/s3.021" target="_blank" >http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/b13/s3.021</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.5593/sgemsocial2014/b13/s3.021" target="_blank" >10.5593/sgemsocial2014/b13/s3.021</a>

Alternativní jazyky

  • Jazyk výsledku

    angličtina

  • Název v původním jazyce

    Coherence of written communiques of youngest language users

  • Popis výsledku v původním jazyce

    Authors of the paper focus on research of written expressions of youngest language graphic system users; it means children aged 7 - 9. Conception of the research survey and its theoretical base is built on the present unsatisfactory state of the writtenexpression of young generation that often misses thought and communicational coherence and thus whole meaningfulness. Our objective is to describe basic coherence means of text elements of pupils at elementary school who do not know all the syntactic rules and work with the coherence on the intuitive basis. We also focus on classification of the most common phenomena that interrupt the text coherence. For realization of the research probe we chose quantitative method of text content analysis. Research file is formed by the written communiques of the pupils created within the school environment through application of free writing method. Segmentation of the research file, it means creation of analytical units, took place during the first

  • Název v anglickém jazyce

    Coherence of written communiques of youngest language users

  • Popis výsledku anglicky

    Authors of the paper focus on research of written expressions of youngest language graphic system users; it means children aged 7 - 9. Conception of the research survey and its theoretical base is built on the present unsatisfactory state of the writtenexpression of young generation that often misses thought and communicational coherence and thus whole meaningfulness. Our objective is to describe basic coherence means of text elements of pupils at elementary school who do not know all the syntactic rules and work with the coherence on the intuitive basis. We also focus on classification of the most common phenomena that interrupt the text coherence. For realization of the research probe we chose quantitative method of text content analysis. Research file is formed by the written communiques of the pupils created within the school environment through application of free writing method. Segmentation of the research file, it means creation of analytical units, took place during the first

Klasifikace

  • Druh

    D - Stať ve sborníku

  • CEP obor

    AM - Pedagogika a školství

  • OECD FORD obor

Návaznosti výsledku

  • Projekt

  • Návaznosti

    O - Projekt operacniho programu

Ostatní

  • Rok uplatnění

    2014

  • Kód důvěrnosti údajů

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Údaje specifické pro druh výsledku

  • Název statě ve sborníku

    SGEM2014 Conference Proceedings

  • ISBN

    978-619-7105-24-7

  • ISSN

    2367-5659

  • e-ISSN

  • Počet stran výsledku

    6

  • Strana od-do

    155-160

  • Název nakladatele

    STEF92 Technology Ltd.

  • Místo vydání

    Sofia

  • Místo konání akce

    Albena, Bulgaria

  • Datum konání akce

    1. 9. 2014

  • Typ akce podle státní příslušnosti

    WRD - Celosvětová akce

  • Kód UT WoS článku